Hlavná strana


Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.

V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.

Capsule series 2.0

Krátky opis
Aktuálna samostatná výstava v Soda Gallery s názvom Uncombative Tools priamo nadväzuje na predošlé sólové prezentácie (Conveyor’s Scrolls, Galerie TIC; Retoucher’s Abilities, Berlínskej model; Idle Cruising, Východoslovenská galéria). Autorská dvojica Alex Selmeci a Tomáš Kocka Jusko na nej predstaví novú sériu videí a objektov.
Fotogaléria
Názov podujatia
Uncombative tools / Krotké nástroje

Miesto konania / kraj
Bratislava / Bratislava I,Bratislava II,Bratislava III,Bratislava IV,Bratislava V

Termín konania
05.05.2021 - 28.05.2021

Popis projektu

KROTKÉ NÁSTROJE

Alex Selmeci a Tomáš Kocka Jusko

SODA Gallery

Otvorenie výstavy: 5.5.2021

Trvanie výstavy: 5.5.2021 – 28.5.2021

Kurátor: Erik Vilím


A: Predstavme si fiktívnu príhodu z dávnych čias. Otec poslal syna odniesť hŕbu ovocia

svojmu priateľovi. Vo vozíku, ktorý pred sebou syn tlačil, bola aj zdobená drevená tuba, a v nej ukrytý zvitok. Syn počas cesty neodolal a časť čerstvého ovocia zjedol. Zvyšok doručil mysliac si, že neexistuje svedok, ktorý by mohol zmenu obsahu vozíka dosvedčiť. Otec, poznajúc maniere svojho syna, však pridal aj presný počet zaslaných plodín. Doručená zásielka nebola, samozrejme, totožná. Mladý syn však svoje konanie poprel a obvinil zvitok z krivého svedectva. Trest ho napriek tomu neminul.
Keď otec zaslal podobnú zásielku druhýkrát, poučený syn počas konzumácie svojej obvyklej časti zásielky skryl zvitok za strom, aby ho tentokrát nemohol kompromitovať. Keď bol po prečítaní zvitku znova obvinený, nenápadný oválny objekt pre neho získal nadprirodzenú moc – v očiach dieťaťa totiž zvitok dokázal zaznamenať jeho previnenie sa voči otcovej dôvere. Drevená nádoba na zvitok sa stala zvláštnym predmetom, do vnútra ktorého dieťa nevidelo. Bola akousi materializovanou pamäťou, ktorá z krotkého nástroja vytvorila aktívneho činiteľa, svedka predurčujúceho jeho trest. 

(výňatok z textu k výstave, Erik Vilím)


B: “Je mi to vážne ľúto, hovorí vynálezca nekonečného online skrolovania.“

https://www.thetimes.co.uk/article/i-m-so-sorry-says-inventor-of-endless-online-scrolling-9lrv59mdk"> style="font-variant-ligatures: normal; font-variant-east-asian: normal; font-variant-position: normal; text-decoration-skip: none; vertical-align: baseline;">https://www.thetimes.co.uk/article/i-m-so-sorry-says-inventor-of-endless-online-scrolling-9lrv59mdk"> dir="ltr" style="line-height: 1.38; margin-top: 0pt; margin-bottom: 0pt; padding: 6pt 0pt 0pt;">Vznik umeleckých diel podporil z verejných zdrojov formou štipendia Fond na podporu umenia.


Názov prímateľa
Tomáš Jusko

Celkový rozpočet:
0,00 €

Výška podpory:
5 220,00 €