Hlavná strana
Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.
V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.
Reštaurovanie diela Vincenta Hložníka: Pri bare (1948)
Vincent Hložník, Pri bare, 1948, kartón, olej, 52 x 72,3 cm, zbierka Považskej galérie umenia v Žiline
Dielo Pri bare (1948) od Vincenta Hložníka (1919 - 1997)
vzniklo v druhej polovici 40. rokov 20. storočia, kedy v pomerne krátkom (cca 5
ročnom) úseku vytvoril diela poznačené tendenciou kubizmu - maľby a kresby s
tematikou mestských zákutí, kaviarní, zachytávajúce páry, ale aj viacero
portrétov žien. Diela z tohto obdobia majú v celkovej tvorbe autora výnimočné
postavenie (vzhľadom na svoje tvaroslovie a tematiku), PGU ich má v zbierke
výrazne menší počet oproti dielam z ostatných období - vzhľadom na
objem/kvantitu diel tvorby autora (najmä 70., 80., 90. rokov zameranej na
expresívnu figuráciu). Aj z tohto dôvodu bývajú diela z tohto obdobia
prezentované/dostupné v oveľa menšom, dá sa povedať, že až v marginálnom
meradle. Dielo Pri bare (1948) zastupuje túto dôležitú oblasť tvorby umelca aj
v reinštalovanej expozícii diel Vincenta Hložníka v Považskej galérii umenia v Žiline,
prístupnej od októbra 2019 - bola otvorená pri príležitosti 100. výročia narodenia
umelca. Dielo vykazovalo viditeľné znaky poškodenia, ktoré sa podpísali na jeho
vizuálnych kvalitách. Dielo predstavuje cenný artefakt z dôležitého úseku tvorby
autora, a tak je nanajvýš dôležité prezentovať ho verejnosti v nepoškodenom/zreštaurovanom
stave. Kvalita a najmä dobrá kondícia diel v expozícii PGU je zo strany PGU
chápaná aj ako nevyhnutná reflexia na záujem verejnosti o odborné činnosti PGU.
Zreštaurovanie diela je dokladom o
kvalite nielen výsledkov akvizičnej činnosti, ale aj náležitej starostlivosti o
zbierkové predmety.
Zreštaurovanie diela z verejných zdrojov podporil Fond
na podporu umenia.
Považská galéria umenia v Žiline
Celkový rozpočet:
2 223,00 €
Výška podpory:
2 000,00 €