Hlavná strana
Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.
V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.
Akvizície: Barren Ground - Michal Moravčík
Dielo vzniklo priamo
v Turčianskej galérii ešte v roku 2009, kedy bol M. Moravčík jeden
z účastníkov umeleckého sympózia Socha v meste IV. Inštalácia
pozostáva z niekoľkých vrstiev prepojených do jedného celku
prostredníctvom pracovného stola a osobnej stoličky M. Moravčíka.
V základnej vrstve tvorenej výstrižkami z novín, katalógmi
a skladačkami z výstav či autorským textom, sa dozvedáme útržkovité
informácie o autorovi. O spôsobe jeho uvažovania vo vzťahu k umeniu
vo verejnom priestore, inšpiračných zdrojoch a jeho osobných východiskách.
Nachádza sa tu napríklad autorova esej z roku 2006: Slovenské cesty späť: Verejný priestor, pamätníky, politika, skladačka
k výstave Billboart Gallery Europe,
publikácia Centre for Central European
Architecture, dotazník „Akú sochu do
mesta?“ či Výzva na predloženie
výtvarných návrhov týkajúca sa
pamätnej tabule v Trnave.
V druhej vrstve sa dozvedáme viac o predmete autorovho výskumu
v súvislosti s mestom Martin, jeho históriou, architektúrou a už
existujúcimi sochami a pamätníkmi. Nachádzajú sa tu napríklad originálne
Letopisy Matice slovenskej z roku 1868, kniha súčasné Slovenské sochárstvo
, katalóg L. Beráka, pohľadnice a hlavne xeroxy upriamujúce pozornosť na
sochu Matice od J. Kulicha pred budovou Matice slovenskej. Poslednou vrstvou sú
samotné autorove návrhy na umelecké intervencie do verejného priestoru mesta v podobe
skíc, poznámok vizualizácií a modelov. Ide napríklad o návrh na inštaláciu
tvorenú z dizajnu Benkovho písma, vystúpené okno do priestoru budovy
Literárneho múzea alebo sochu v podobe multifunkčného stĺpu na Memorandovom
námestí. Z rozpracovaných návrhov sa však nikdy nič nezrealizovalo a tak
stôl jedného sochára stojí opäť či zatiaľ na „neúrodnej pôde“ mesta
v zbierkovom depozite Turčianskej galérie v Martine.
Turčianska galéria v Martine
Celkový rozpočet:
7 000,00 €
Výška podpory:
6 300,00 €