Hlavná strana


Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.

V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.

Daniel Fischer - Výskumy vizuality II.

Krátky opis
Kurátori výstavy: Juraj Mojžiš a Peter Zajac
Fotogaléria
Názov podujatia
Daniel Fischer - Singularita (Výskumy vizuality II.)

Miesto konania / kraj
Martin / Martin

Termín konania
11.06.2020 - 30.09.2020

Popis projektu

Po minuloročnom vstupe do ambiciózneho projektu Turčianskej galérie v Martine výstavou grafík, obrazov a objektov Mariána Čunderlíka pokračujeme prehliadkou objektov a obrazov Daniela Fischera. Nazvali sme Fischerov prítomný projekt ako pokus, ba aj doslovne ako výskum na hrane diskurzu o obraze a slove. Veď Daniel Fischer spolu s nezabudnuteľným Mariánom Mudrochom patria k tomu najpodstatnejšiemu, čo v ostatných dvoch-troch desaťročiach vzniklo a bolo vyslovené o vzťahu myslenia a zviditeľnenia. Pochopiteľne, že o vzťahu logiky myslenia a logiky imaginácie. Rovnako pochopiteľne, že o logike mnohorako zvrstvenej, vždy však zvrstvenej zmysluplne. Pravda, uvažovať o snivej logike vzťahu myslenia a zviditeľnenia by sme mali v našom prípade začať kdesi za dverami, kde Alica/Alenka Lewisa Carrolla posvätila povykrúcané efekty maľby reality zvanej trompe-l´oeil. Čiže kdesi tam, kde objekty Daniela Fischera hľadajú i objavujú realitu uprostred “miznúcej” reality”, ktorú nahradila realita spomienky. Spomienok, ktoré majú nepochybne ráz príkro kontrastných variácií a rovnako príznačne sa dovolávajú doslovnosti videného. Napokon, Daniel Fischer svoje objekty prehradzuje sklom príkrovu, presne a prísne tak ako si Francis Bacon vynucoval prezentáciu obrazov svojho absurdne plošného naturalizmu len a len za sklom. Skvelý nemecký spisovateľ Winifried Georg Sebald, ktorý žil a profesoroval v Anglicku, zvykol uvažovať o spomienke ako o citáte, ktorým vstupujeme do času kultúry. Čiže do prepletencov. Čohože iného ak nie do prepletencov významov zmysluplnosti výskumov vizuality.

Juraj Mojžiš

Názov prímateľa
Turčianska galéria v Martine

Celkový rozpočet:
3 050,00 €

Výška podpory:
2 500,00 €