Hlavná strana
Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.
V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.
Program EQO 2020
KREO_MAT:
Digital detox failure
Samuel Bilý – Daenerys of house YOLO – Laura Fiľáková
– Milan Hrbek – Zlobertt Chryzantém – Václav Janoščík – Andrej Klobušník – Ľuboš
Lorenz – Adam Macko – Alžbeta Papíková – Petr Piechula – Vladike Rác – Martin
Sovič – Dalimír Stano – Samuello Szabo – Benjamín Tichý – Viera Zubalová
4/3
– 15/4/2020
EQO
(priestor interaktívnej kultúry), Spišský Hrhov
vernisáž: 4/3/20 (streda) o 18:00
koncepcia:
Viera Zubalová
sprievodný
text: Adam Macko
„What´s the meaning of this shit?!“ kryptonazi, The Grand Budapest Hotel
(2014, dir. Wes Anderson) , TCR 01:09:28:05
Výstavný projekt rámcuje digitálnu
komunikačnú platformu v časozbernom rozsahu dvoch rokov. Výstava je sondou
do reprezentantov komunikačných kódov, pojednaním o univerzalizme
globalizovanej komunikácie, ktorá unifikovala formy jazyka mimo charakteristík
skupín a dialektov. Diskurz preberá indexové formy, piktogramické tvary,
kombinujú verbálne citácie s odkazmi na meme-kultúru. Kladie nároky na participantov čítať
a dekódovať existujúci naratív a vo svojej inštitucionalizácií na
statický formát zas na diváka. Prepis sleduje pohyb autorov v jazyku, komunikačný
kód má povahu dočasnej štruktúry, je fluidný, neuzavretý, reakčný a otvára
polemiku o kritických možnostiach nelineárneho textu.
Autori spočiatku vystupovali pod
vlastným menom alebo anonymne pod nickom či avatarom, v priebehu
digitálnej výmeny dochádzalo k mystifikácií autorstva a nahrádzaniu
identít. Centrálnym motívom sa tak stáva
polemika o týchto pojmoch. Participanti komunikácie vstupovali ako
reaktanti na už existujúci tok bez výhľadu výstavného zhodnotenia. Platforma
slúžila ako zdieľanie subjektívnych pozorovaní a vnemov. Mala povahu
Adornovej negatívnej dialektiky
s akcentom na neidetitu
jednotlivých segmentov. Až materialistický prepis do prezentačného formátu
otvára otázku o estetickej hodnote a umeleckom význame celého aktu. Autori
sú naraz absolútni tvorcovia a svedkovia. Jazdci fragmentovanej mysle.
Výstava predstaví aformátové digitálne printy
a autorské objekty. Bude otvorená vernisážou v priestore EQO
v stredu 4. marca 2020 o 18.hod.
Výstavu z verejných zdrojov
podporil Fond na podporu umenia.
SARAHS SK, N.O.
Celkový rozpočet:
14 740,00 €
Výška podpory:
14 000,00 €