Hlavná strana
Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.
V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.
Flash Art Czech and Slovak Edition 2019
Na jar vyšlo 51. číslo, ktorého témou bola mágia a rituál v
umení. Obsahovalo profil umelca Martina Zeta (V. Märc), esej o mágii
internetového javu meme (T. Poliačková), príspevok o Artprospekte P.O.P. (V.
Beskid), o 7. ročníku Majstrovstiev Bratislavy v posune artefaktu z roku 1984
(J. Kralovič), o Jane Želibskej (L. G. Stach), o Veronike Šrek Bromová (M.
Serranová). V čísle ďalej nájdete: aktivity Miry Gáberovej a Evy Jiřičky (M.
Serranová), rozhovor s Radkom Mrštinom
(Jana Orlová); text venovaný výstavám Michala Moravčíka (L. Pribišová);
rozhovor s Y. Ferencovou zameraný na ostravskú scénu (T. Záchová), spomienku na
Katu Mach (1986–2018). Toto číslo sme verejne prezentovali v Galérii Médium
9.4.2019, spoločne s diskusiou V. Beskida so skupinou P.O.P a s premietaním
videí Veroniky Bromovej. Letné 52. číslo časopisu sme vydali v novej grafickej
úprave, inšpirujúc sa Flash Art
International, s novou rubrikou On View. Zámerom čísla bolo pokryť nástup novej
generácie na súčasnú umeleckú scénu. Zaujímalo nás, či majú post-mileniáli
nejaký generačný rozmer. Na túto otázku odpovedali respondenti ankety, doplnila
ju aj diskusia s názvom Veľké úspechy umenia 10. rokov na Slovensku, ale
predovšetkým príspevky, ktoré sa fenoménmi pozorovateľnými na súčasnej
umeleckej scéne snažili pomenovať tematicky:
text V. Janoščíka otvoril tému lásky; V. Čech sa venoval telesnosti v
súčasnom umení; E. Mazalanová skupinám a kolektívom najmladšej generácie
umelcov. M. Vrba písal o novej dekadenci. Nechýbali profily umelcov vo veku
okolo 30: Jakub Ra (Lenore Jurkyová – cover CZ), Julia Gryboś & Barbora
Zentková (Jan Zálešák – cover SK), Anna Ročňová (M. Haškovcová), David Fesl (M.
Serranová), Vojtěch Novák (M. Vorlíček), Michal Machciník (M. Kleban), Alex
Selmeci/Tomáš Kocka (P. Tajkov), Milan Mazúr (V. Čech), Martin Lukáč (P.
Megyeši),Mária Júdová (Z. Duchová), Dávid Koronczi (N. Vidovencová) a Danka
Tomečková (N. Kančevová). Vyšiel tu i rozhovor Mileny Kalinovskej venovaný
projektu v Českom a Slovenskom pavilóne na Bienále v Benátkách. Číslo bolo uvedené v Kunsthalle
Bratislava 15.7.2019, na prezentácií sme premietali videá najmladšej generácie,
reflektované v časopise. Jesenné 53. číslo bolo
zamerané na autorskú knihu. O knihe a knižnici ako miestach pamäte tu uvažoval
slovenský umelec Matej Krén v rozhovore s N. Kančevovou; odkazmi na historickú
tradíciu knižného dizajnu boli príspevky od V. Bügnerovej, J. Kraloviča či J.
Wollnera. M. Keratová priblížila formát fanzinu z obdobia konca sedemdesiatych
a konca osemdesiatych rokov. Na tendenciu aktuálnych prístupov k práci s textom
a jeho prezentáciu upozorňuje Nela Klajbanová, so zástupcami vydavateľstva Take
Take Take urobila rozhovor J. Mattas Horáčková, o problematike vystavovania
autorských kníh napísala J. Kačerovská. Verejná prezentácia čísla sa konala v
Prahe, v Centre súčasného umenia 24.10., súčasťou programu bola diskusia
Kateřiny Šedej o jej autorských knihách. Zimné 54. číslo bolo venované etickému
obratu. Príspevok Terezy Rudolf sa venoval kurátorskej platforme ARE, ktorá sa
snaží vyvolať diskusiu o povahe a dôsledkoch problémov z rôznych
socio-ekonomicko-ekologických oblastí. Umelecko-občianskej zodpovednosti sa
dotýkal rozsiahly rozhovor L. Pribišovej s umelkyňou Janou Kapelovou. O širokom
spektre, v ktorom sa pohybujú súčasné úvahy o etike umenia, napísala Ivana
Rumanová, na zmenu spôsobu uvažovania o ekologických otázkach apelovala svojim
textom L. Kukurová. Nedávne otvorenie problematiky etického financovania v
prevádzke výtvarného umenia tematizuje M. Serranová. O posolstve kontroverzného
vyhlásenia posledného ročníku Ceny Věry Jirousovej uvažuoval Jiří Ptáček.
Rozsiahly rozhovor T. Špinkovej s T. Stejskalovou o pripravovanom bienále Ve
věci umění sa dotkol praktického fungovania inštitúcií pod výzvou Kódexu
feministických inštitúcií. Ako funguje slobodný softvér v rámci tvorby
umeleckých diel sa zamyslela N. Vidovencová. Okrem pravidelných reviews výstav
sme publikovali príspevky venované
aktuálnemu ročníku Ceny Jindřicha Chalupeckého (Z. Janečková),
tohtoročnej Cene Oskára Čepana (J. Babušiaková). Číslo bolo uvedené verejne
17.12.2019 v tranzit.sk v Bratislave.
Na webovú stránku bol zabudovaný nástroj pre účinné
vyhľadávanie článkov. Počas celého roka sme raz do týždňa zasielali newsletter
o výtvarnom dianí, aktualizovali www.flashart.cz, doplnili o viaceré články.
Rozoslali sme na náš rozširujúci sa adresár newsletter informujúci o každom
novom čísle . V roku 2019 boli vydané 4 čísla časopisu.
PILOT
Celkový rozpočet:
38 750,00 €
Výška podpory:
31 000,00 €