Hlavná strana


Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.

V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.

Flash Art Czech and Slovak Edition

Krátky opis
V roku 2017 vyšli 4 čísla časopisu Flash Art Czech and Slovak Edition. 43. číslo 2017 (jar) Obdobie novej geologickej éry antropocénu 44. číslo 2017 (leto) Fotografia ako pomocné médium: možnosti dokumentácie 45 číslo 2017 (jeseň) Národné hranice. Umenie v dobe globalizácie Číslo 46 2017-18 (zima) Kurátorstvo
Fotogaléria
Názov podujatia
časopis Flash Art Czech and Slovak Edition

Miesto konania / kraj
Bratislava / Bratislava I,Bratislava II,Bratislava III,Bratislava IV,Bratislava V

Termín konania
01.01.2017 - 31.12.2017

Popis projektu

43. číslo 2017 (jar) sa zameralo  na umenie tematizujúce obdobie novej geologickej éry antropocénu. Profilové príspevky predstavili osobnosti umeleckého života naprieč generáciami: Rudolf Sikora ako zástupca najstaršej generácie sa v rozhovore vrátil k leitmotívu svojej tvorby, hrozbe ekologickej krízy. O skrytých komunikačných víziách hovorila s Magdalenou Jetelovou Milena Kalinovská. V environmentálnom kontexte bola priblížená tvorba Kristýny a Mareka Milde. Ako vedec/výskumník tu bol predstavený umelec najmladšej generácie Pavel Sterec. Na stránkach tohoto čísla vyšla i spomienka na zosnulého Milana Adamčiaka.

 

44. číslo 2017 (leto) malo tému Fotografia ako pomocné médium: možnosti dokumentácie.

Problematika efemérnych umeleckých diel – či už gestického alebo fyzického charakteru je aktuálna spolu so širokou tendenciou performatívnych a dematerializovaných diel od 60. rokov. Autentický zážitok sa rôznymi formami rekontextualizuje a získava nové kvality. Aktuálne číslo časopisu Flash Art Czech and Slovak Edition číslo mapovalo spôsoby prenosu tohto typu umenia k divákovi.

Erik Vilím pripravil profil Lucie Papčovej (obálka SK), ktorá pracuje s analógovou fotografiou, ale i videom. Krajina, ktorá je pre autorku kľúčovou témou, je v procese fotografovania vymazávaná – umelkyni slúži skôr ako materiál, na ktorom buduje abstraktný obraz. Ján Kralovič sa v príspevku Performativita fotografickej dokumentácie zamyslel nad fotografiou ako možnosťou sprítomnenia udalosti akcie a sprostredkovania jej významov. Michaela Pašteková sa v štúdii Ekologický aktivizmus v postfotografickej ére zaoberala stratégiami umelcov, ktorí pracujú s už existujúcimi fotografiami.

Branislav Štěpánek pripravil rozhovor Sémantika okamihu, v ktorom sa zameral na fotografiu ako záznam iného výtvarného umeleckého prejavu – performancie, akcie, happeningu, konceptu či výstavy. O rôznych polohách a výrazových možnostiach fotografického média sa zhováral s Květoslavou Fulierovou a Pavlom Breierom. Informovali sme i o projekte Lucie Nimcej Khroniky.

 

45 číslo 2017 (jeseň) reflektovalo Národné hranice. Umenie v dobe globalizácie.

Číslo sa zameralo na vzťah umenia definujúceho národný priestor, umenie slúžiace ku kultivácii národného vedomia versus tvorby, ktorá reflektuje migráciu, imigráciu či exil. Na postavenie autora vykoreneného zo svojej zeme, ktorý sa stal súčasťou umeleckého prostredia inej krajiny sme nahliadli z viacero perspektív. Priblížili sme tvorbu umelcov, ktorí prostredí využívajú inštitút politického azylu (Viktor Pivovarov),  ako aj projekty slovenských a českých umelcov pôsobiacich v zahraničí, ako Lucia Luptáková a Natália Trejbalová. Predstavli sme projekty Jürgena Rendla, v Rakúsku narodeného a v Bratislave pôsobiaceho kultúrneho aktivistu, ako aj holandskej fotografky Illah Van Oijen. Zmapovali sme aj rezidenčné pobyty v Čechách a na Slovensku, ako aj možnosti rezidenčných pobytov pre slovenských a českých umelcov.

 

Číslo 46 2017-18 (zima) sa zaoberalo problematikou kurátorstva.

V tomto čísle sme priblížili súbor aktuálnych kurátorských praktík a diskurz kurátorstva v Čechách a na Slovensku. Zmapovali sme okrem iného fenomén kurátorovania výstav samotnými umelcami. Pripravili sme rozhovory s poprednými slovenskými kurátormi ako Daniel Grúň a Lucia Gregorová Stach. Prinesli esej Borisa Ondreičku v ktorej sa zamyslel nad svojimi skúsenosťami umelca-kurátora. O kurátorstve umelcov sme pripravili aj anketu s umelcami kurátorujúcimi výstavy, ako Jaro Varga, či Martin Piaček. Príspevky sme venovali reflexii aktuálnym ročníkom Ceny Oskára Čepana a Ceny Jinřicha Chalupeckého. Prilbížili sme rôzne projekty vzdelávania kurátorov v Ústí nad Labem, v Bratislave i v Budapešti.



Od júna roku 2016 zasielame záujemcom raz týždenne newsletter, v ktorom informujeme o vernisážach, konkurzoch,

umeleckých rezidenciach a pod. 


V rokoch 2016-2017 boli doplnené všeky príspevky zo starších čísel  časopisu na webstránku www.flashart.cz


 

Názov prímateľa
PILOT

Celkový rozpočet:
41 500,00 €

Výška podpory:
31 000,00 €