Hlavná strana
Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.
V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.
Flash Art Czech and Slovak Edition
43. číslo 2017 (jar) sa zameralo na umenie tematizujúce obdobie novej geologickej éry antropocénu. Profilové príspevky predstavili osobnosti umeleckého života naprieč
generáciami: Rudolf Sikora ako
zástupca najstaršej generácie sa v rozhovore vrátil k leitmotívu svojej
tvorby, hrozbe ekologickej krízy. O skrytých komunikačných víziách hovorila
s Magdalenou Jetelovou Milena Kalinovská. V environmentálnom kontexte bola
priblížená tvorba Kristýny a Mareka Milde. Ako vedec/výskumník tu bol
predstavený umelec najmladšej generácie Pavel Sterec. Na stránkach tohoto čísla vyšla i spomienka na zosnulého
Milana Adamčiaka.
44. číslo 2017 (leto) malo tému
Fotografia ako pomocné médium: možnosti dokumentácie.
Problematika efemérnych umeleckých
diel – či už gestického alebo fyzického charakteru je aktuálna spolu so širokou
tendenciou performatívnych a dematerializovaných diel od 60. rokov. Autentický
zážitok sa rôznymi formami rekontextualizuje a získava nové kvality. Aktuálne
číslo časopisu Flash Art Czech and Slovak Edition číslo mapovalo spôsoby
prenosu tohto typu umenia k divákovi.
Erik Vilím pripravil profil Lucie
Papčovej (obálka SK), ktorá pracuje s analógovou fotografiou, ale i
videom. Krajina, ktorá je pre autorku kľúčovou témou, je v procese
fotografovania vymazávaná – umelkyni slúži skôr ako materiál, na ktorom buduje
abstraktný obraz. Ján Kralovič sa v príspevku Performativita fotografickej dokumentácie zamyslel nad fotografiou
ako možnosťou sprítomnenia udalosti akcie a sprostredkovania jej významov.
Michaela Pašteková sa v štúdii Ekologický
aktivizmus v postfotografickej ére zaoberala stratégiami umelcov, ktorí
pracujú s už existujúcimi fotografiami.
Branislav Štěpánek pripravil rozhovor Sémantika okamihu, v ktorom sa
zameral na fotografiu ako záznam iného výtvarného umeleckého prejavu –
performancie, akcie, happeningu, konceptu či výstavy. O rôznych polohách a
výrazových možnostiach fotografického média sa zhováral s Květoslavou
Fulierovou a Pavlom Breierom. Informovali sme i o projekte Lucie
Nimcej Khroniky.
45 číslo 2017 (jeseň) reflektovalo
Národné hranice. Umenie v dobe globalizácie.
Číslo sa zameralo na vzťah umenia definujúceho národný priestor, umenie slúžiace ku kultivácii národného vedomia versus tvorby, ktorá reflektuje migráciu, imigráciu či exil. Na postavenie autora vykoreneného zo svojej zeme, ktorý sa stal súčasťou umeleckého prostredia inej krajiny sme nahliadli z viacero perspektív. Priblížili sme tvorbu umelcov, ktorí prostredí využívajú inštitút politického azylu (Viktor Pivovarov), ako aj projekty slovenských a českých umelcov pôsobiacich v zahraničí, ako Lucia Luptáková a Natália Trejbalová. Predstavli sme projekty Jürgena Rendla, v Rakúsku narodeného a v Bratislave pôsobiaceho kultúrneho aktivistu, ako aj holandskej fotografky Illah Van Oijen. Zmapovali sme aj rezidenčné pobyty v Čechách a na Slovensku, ako aj možnosti rezidenčných pobytov pre slovenských a českých umelcov.
Číslo 46 2017-18 (zima) sa zaoberalo problematikou kurátorstva.
V tomto čísle sme priblížili súbor aktuálnych kurátorských praktík a diskurz kurátorstva v Čechách a na Slovensku. Zmapovali sme okrem iného fenomén kurátorovania výstav samotnými umelcami. Pripravili sme rozhovory s poprednými slovenskými kurátormi ako Daniel Grúň a Lucia Gregorová Stach. Prinesli esej Borisa Ondreičku v ktorej sa zamyslel nad svojimi skúsenosťami umelca-kurátora. O kurátorstve umelcov sme pripravili aj anketu s umelcami kurátorujúcimi výstavy, ako Jaro Varga, či Martin Piaček. Príspevky sme venovali reflexii aktuálnym ročníkom Ceny Oskára Čepana a Ceny Jinřicha Chalupeckého. Prilbížili sme rôzne projekty vzdelávania kurátorov v Ústí nad Labem, v Bratislave i v Budapešti.
Od júna roku 2016 zasielame záujemcom raz týždenne newsletter, v ktorom informujeme o vernisážach, konkurzoch,
umeleckých rezidenciach a pod.
V rokoch 2016-2017 boli doplnené všeky príspevky zo starších čísel časopisu na webstránku www.flashart.cz
PILOT
Celkový rozpočet:
41 500,00 €
Výška podpory:
31 000,00 €