Hlavná strana


Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.

V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.

Festival Musica Testudinis

Krátky opis
Ide o festival klasickej, resp. starej hudby, ktorý je zameraný na viaceré historické obdobia, v ktorých nástroj lutna zohrával dôležitú úlohu. Bude pozostávať z koncertov, ktoré predstavia hudobný nástroj lutnu v rôznych historických súvislostiach. . Cieľom prehliadky je predstaviť zahraničných interpretov a zároveň vytvoriť príležitosti pre aktívnu koncertnú činnosť umelcov, pôsobiacich v regióne. Súčasne je zámerom predstaviť publiku slovenských umelcov, ktorí v Prešove ešte nevystupovali.
Fotogaléria
Názov podujatia
TASTEGGIANDO

Miesto konania / kraj
Prešov / Prešov

Termín konania
05.10.2019

Popis projektu

JIŘINA MAREŠOVÁ vyštudovala hru na organ na Konzervatóriu v Prahe v triede prof. Josefa Popelku a Hudobnú fakultu Akadémie múzických umení v Prahe pod vedením doc. Jaroslava Tůmu. Svoje štúdiá si rozšírila na Hochschule für Musik und Theater Hamburg v triede prof. Wolfganga Zerera, a tiež doktorandským štúdiom na Hudobnej fakulte AMU v Prahe dizertačnou prácou s témou „Teoretické základy organovej interpretácie (na príklade obdobia 1945 – 1989).“ Tu v súčasnosti i pedagogicky pôsobí.
Počas štúdií sa zúčastnila mnohých zahraničných majstrovských kurzov (Nemecko, Francúzsko, Rakúsko, Poľsko), zameraných na štýlovú interpretáciu starej hudby a organovú improvizáciu. Pracovala pod vedením vynikajúcich pedagógov a interpretov, ako sú napr. M. Haselböck, E. Ulmann, M. Sander, M. Bouvard, L. Lohmann, E. Kooimann, H. Franke ad.
V roku 2004 sa stala finalistkou Medzinárodnej súťaže v organovej improvizácii v rakúskom Schlägli a v roku 2006 semifinalistkou medzinárodnej interpretačnej súťaže Pražská jar.
Vystupuje na mnohých medzinárodných hudobných festivaloch (Smetanova Litomyšl, Teatrum Kuks, Vivat organ, Český varhanní festival, Orlicko-kladský varhanní festival, Varhany znějící apod.) Je tiež vyhľadávaným komorným hráčom. Nahráva pre Český rozhlas v rámci projektu Historické organy Čiech a Moravy.
V súčasnej dobe sa venuje okrem interpretácie starej hudby i voľnej organovej improvizácii. Spolupracuje s výtvarníkmi a divadelnými súbormi. Má za sebou mnoho zvukových nahrávok a dve sólové CD.
MILOSLAV ŠTUDENT sa už počas svojich štúdií hudobnej vedy a estetiky (Masarykova Univerzita v Brne) venoval intenzívne otázkam prevádzkovej praxe hudby 16. – 18. storočí, v rovnakom čase založil a viedol ansámbel Flores Musicae (spolu s M. Koženou, V. Richterem a V. Mikuláškovou), s ktorým naštudoval a uviedol rad novodobých premiér zabudnutých majstrovských diel. Po období, keď bol ako samouk odkázaný iba na majstrovské kurzy (lutna - S. Juřica, L. Contini, A. Bailes, H. Smith, viola da gamba – R. Boothby) odišiel do Talianska, kde v roku 1998 ukončil trojročné štúdium prevádzkovej praxe talianskej hudby 17. storočie v triede R. Giniho Laboratorio permanente di ricerca sulla musica italiana del XVII secolo (Medzinárodnej hudobnej akadémie v Miláne). Na rovnakej škole získal v roku 2002 v triede Paula Beiera diplom hry na lutnu.
V rokoch 2002 - 2012 viedol triedu hry na lutnu na Akadémii starej hudby pri Ústave hudobnej vedy Masarykovej univerzity v Brne. V rámci výučby na tomto pracovisku, ktorého vedením bol poverený v rokoch 2004 - 2008, realizoval špeciálne prednášky a semináre. V roku 2003 viedol špecializované semináre aj na Accademia internazionale della musica di Milano. V roku 2004 bol umeleckým riaditeľom festivalu barokovej opery vo Valticiach, pre ktorý pripravil a naštudoval hudobno-tanečné predstavenie Duel spevu a tana (2004) a Festino (2005). Od roku 2007 pôsobil ako lektor hry na lutnu na Medzinárodnej letnej škole starej hudby vo Valticiach. V roku 2007 sa významne podieľal na hudobnej príprave a realizácii inscenácie Orfea C. Monteverdiho v Národnom divadle, pre ktorú tiež spracoval kritickú edíciu partitúry. Výsledky svojho muzikologického bádania publikuje v odbornej tlači. Od roku 2004 je zakladajúcim členom a predsedom občianskeho združenia In Cordis, od r. 2007 členom výboru České spoločnosti pre hudobnú vedu, v rokoch 2009-2013 členom rady Spoločnosti pre starou hudbu.
Ako lutnista má na svojom konte spoluprácu s mnohými sólistami (M. Kožená, R. Gini, I. Troupová, M. Cukrová, J. Lewitová, B. Zanichelli, M. Hugget, B. Dickey, G. Letzbor, E. Machová, M. Pospíšil ad.) a so súbormi (In Cordis Ensemble, Ritornello, Musica Bellissima, La Gambetta, Ensemble Tourbillon, Czech Ensemble Baroque, Ars Antiqua Austria, Ensemble Concerto Milano, Musica Florea, Societas Incognitorum, Capella Regia Praha, Margaretha Consort, Academia Montis Regalis, Musicalische Copagney Berlin, Ensemble Galatea, Geisslers Hofkomoedianten Praha, Teatro Franco Parenti Milano, Chorea Historica ad.), s ktorými koncertoval okrem Európy i v Južnej Amerike. Okrem sólových vystúpení nahráva pre rôzne gramofónové spoločnosti, rozhlas, TV a film.

Názov prímateľa
Šušľavá mušľa

Celkový rozpočet:
2 737,00 €

Výška podpory:
2 500,00 €