Hlavná strana


Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.

V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.

@hilma

Krátky opis
autorská inscenácia na pomedzí tanečného divadla a výtvarnej performance inšpirovaná životom a dielom maliarky Hilmy af Klint premiéra sa bude konať 28.9.2019 o 19:00 v Štúdiu 12 v Bratislave 1. repríza sa bude konať na festivale Divadelná Nitra 30.9. o 19:30 v synagóge v Nitre
Fotogaléria
Názov podujatia
premiéra + 1. repríza

Miesto konania / kraj
Bratislava / Bratislava I,Bratislava II,Bratislava III,Bratislava IV,Bratislava V

Termín konania
28.09.2019 - 05.05.2020

Popis projektu

Fotka unkulunkulu.https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/70185271_2447555188836419_2497198293470150656_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_oc=AQm1xke3V_ofiSLoEUUiKKRgOtO08AsEUZqbMPWq_47MtcLzeq_pGdBzJG5mDmGQhzI&_nc_ht=scontent.fprg2-1.fna&oh=1424cff7461b205519fe43b1e2064bae&oe=5E032432" aria-busy="true" style="font-family: -webkit-standard; width: 596px; height: 795px;">

Autorská inscenácia na pomedzí tanečného divadla a výtvarnej performance sa dramaturgicky opiera o život a dielo švédskej maliarky Hilmy af Klint.

Koncept: Roman Poliak, Monika Štolcová
Réžia: Roman Poliak
Účinkujú: Monika Štolcová, Sarah Pekarčíková
Výroba scény: Ivana Pekárová

https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/70185271_2447555188836419_2497198293470150656_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_oc=AQm1xke3V_ofiSLoEUUiKKRgOtO08AsEUZqbMPWq_47MtcLzeq_pGdBzJG5mDmGQhzI&_nc_ht=scontent.fprg2-1.fna&oh=1424cff7461b205519fe43b1e2064bae&oe=5E032432" rel="nofollow noopener" data-lynx-mode="hover" data-lynx-uri="https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/70185271_2447555188836419_2497198293470150656_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_oc=AQm1xke3V_ofiSLoEUUiKKRgOtO08AsEUZqbMPWq_47MtcLzeq_pGdBzJG5mDmGQhzI&_nc_ht=scontent.fprg2-1.fna&oh=1424cff7461b205519fe43b1e2064bae&oe=5E032432" style="color: rgb(56, 88, 152); cursor: pointer; font-family: system-ui, -apple-system, BlinkMacSystemFont, " .sfnstext-regular",="" sans-serif;="" font-size:="" 14px;="" white-space:="" pre-wrap;"="">www.instagram.com/unkulunkulu.oz
https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/70185271_2447555188836419_2497198293470150656_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_oc=AQm1xke3V_ofiSLoEUUiKKRgOtO08AsEUZqbMPWq_47MtcLzeq_pGdBzJG5mDmGQhzI&_nc_ht=scontent.fprg2-1.fna&oh=1424cff7461b205519fe43b1e2064bae&oe=5E032432" rel="nofollow noopener" data-lynx-mode="hover" data-lynx-uri="https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/70185271_2447555188836419_2497198293470150656_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_oc=AQm1xke3V_ofiSLoEUUiKKRgOtO08AsEUZqbMPWq_47MtcLzeq_pGdBzJG5mDmGQhzI&_nc_ht=scontent.fprg2-1.fna&oh=1424cff7461b205519fe43b1e2064bae&oe=5E032432" style="color: rgb(56, 88, 152); cursor: pointer; font-family: system-ui, -apple-system, BlinkMacSystemFont, " .sfnstext-regular",="" sans-serif;="" font-size:="" 14px;="" white-space:="" pre-wrap;"="">www.instagram.com/romusko.p
https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/70185271_2447555188836419_2497198293470150656_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_oc=AQm1xke3V_ofiSLoEUUiKKRgOtO08AsEUZqbMPWq_47MtcLzeq_pGdBzJG5mDmGQhzI&_nc_ht=scontent.fprg2-1.fna&oh=1424cff7461b205519fe43b1e2064bae&oe=5E032432" rel="nofollow noopener" data-lynx-mode="hover" style="color: rgb(56, 88, 152); cursor: pointer; font-family: system-ui, -apple-system, BlinkMacSystemFont, " .sfnstext-regular",="" sans-serif;="" font-size:="" 14px;="" white-space:="" pre-wrap;"="">www.instagram.com/monos_stolc
https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/70185271_2447555188836419_2497198293470150656_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_oc=AQm1xke3V_ofiSLoEUUiKKRgOtO08AsEUZqbMPWq_47MtcLzeq_pGdBzJG5mDmGQhzI&_nc_ht=scontent.fprg2-1.fna&oh=1424cff7461b205519fe43b1e2064bae&oe=5E032432" rel="nofollow noopener" data-lynx-mode="hover" data-lynx-uri="https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/70185271_2447555188836419_2497198293470150656_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_oc=AQm1xke3V_ofiSLoEUUiKKRgOtO08AsEUZqbMPWq_47MtcLzeq_pGdBzJG5mDmGQhzI&_nc_ht=scontent.fprg2-1.fna&oh=1424cff7461b205519fe43b1e2064bae&oe=5E032432" style="color: rgb(56, 88, 152); cursor: pointer; font-family: system-ui, -apple-system, BlinkMacSystemFont, " .sfnstext-regular",="" sans-serif;="" font-size:="" 14px;="" white-space:="" pre-wrap;"="">www.instagram.com/sarah_camilla_apnoe

Hilma af Klint je autorkou doložiteľne prvých abstraktných malieb našej civilizácie. Jej dielo však bolo širšej verejnosti dlho neznáme, zatienili ju mená ako Kandinskij, Malevič a Kupka. Čiastočne preto, že si af Klint, na odporúčanie Rudolfa Steinera, muža, ktorého nesmierne obdivovala, priala, aby ešte 20 rokov po jej smrti neboli jej abstraktné práce vystavované. Zároveň čelilo jej dielo skepse odbornej verejnosti a svetových galérií. Nie len že bola jednou z prvých študentiek výtvarného umenia, bola navyše spiritualistkou a médiom. Niekoľko krát v priebehu svojho života absolútne opustila svoje dovtedajšie umelecké nazeranie, aby prekonala samú seba a vytvorila niečo nové a lepšie. Celý život si viedla podrobné poznámky, v ktorých okrem iného zaznamenala seánsy, počas ktorých ju „vyšší majster“ Amaliel predurčil na dôležitú úlohu - vytvorenie prvej veľkej abstraktnej série našej civilizácie…

Naším cieľom nie je lineárne prerozprávanie životopisu tejto umelkyne. Pomocou pohybových, slovných a vizuálnych reflexií na jej život a témy, ktoré ním prechádzajú, chceme komunikovať o otázkach zásadných pre umenie a spoločnosť súčasnosti. A to s apelom na postavenie ženy v oboch týchto sférach. Performerka Monika Štolcová a výtvarníčka Sarah Pekarčíková sa neštylizujú do žiadnych postáv, samy za seba sa spolu s režisérom Romanom Poliakom konfrontujú s odkazom života švédskej maliarky. Ide o akési „otagovanie“ historickej osobnosti do súčasnosti.

Dôležité sú pre tvorcov najmä otázky originality, prvenstva a relevancie v umení. Bolo Hilme ukrivdené, ak sa svojvoľne rozhodla, že sa jej dielo vystaví neskôr, no svet už vtedy poznal Kandinského, takže na jej dielo hľadel s dešpektom? Ako sa umelec neviditeľný pre súčasníkov stane relevantným v našej dobe? Aký je vzťah umenia a času?

Hlavným partnerom projektu je Fond na podporu umenia. Ďalej projekt podporili: Ars Bratislavensis, Mestská časť Rača.

Inscenácia vznikla vrámci projektu Mliečne zuby Štúdia 12.

Názov prímateľa
Unkulunkulu

Celkový rozpočet:
4 685,00 €

Výška podpory:
4 000,00 €