Hlavná strana
Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.
V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.
DIERA DO SVETA 2019
Zaujíma ho človek dneška, on je nosnou témou jeho tvorby. Pozerá sa na neho kriticky, často s dešpektom. Poukazuje na jeho náturu, na zlo, ktoré ho poháňa, a ktoré spôsobuje. Tématizuje jeho boje, pudy a smrteľnosť. Mišo však v súčasnej tvorbe opustil figúru a človeka priamo nezobrazuje. Zaujímajú ho dôsledky ľudského konania, jeho katastrofické dôsledky i absurdnosť. “Zdrojom pre moju prácu je internet, kde sa človek zrkadlí. Som si vedomý, že toto zrkadlo je krivé. Zhromažďujem artefakty, ktoré vo virtuálnom priestore za sebou človek zanecháva. Archivujem ich, kategorizujem a využívam pre účely umenia. Keď cítim dostatočnú silu, výpoveď a symbiózu formy s obsahom v nájdenom materiáli, rátam s jeho využitím ako found-footage/ready made. Väčšinou je pre naplnenie mojej vízie dôležitá zmena média, spravidla prekresba fotografie.“ Zdrojom pre pragmaticky pomenovaný cyklus "Houseplants" sú špecializované internetové diskusné fóra, kde sa užívatelia vzájomne chvália so svojimi domácimi rastlinami. Naopak, východiskom pre maľby zo série "Melting" nie sú amatérske fotky od anonymných fotografov, ale letecké a satelitné zábery z vedeckých zdrojov. “Predstavujem si, ako obrazy zo série Melting visia v domácnostiach. Podobne, ako kríž nad dverami, ako vyšívané životné pravdy po prababičkách nad krbom, ako visievali na stenách v Nizozemsku zátišia vanitas.“ Zdanlivo abstraktná maľba je exaktným vyobrazením existujúcej katastrofy - rozpadu ľadovcov. Maľby z cyklu Melting pôsobia fraktálne, divák nevie, či sa pozerá na drobný detail (problému), alebo jeho veľký celok. Žiarivé ľadovce putujúce v temnej vode. Stretávajú sa a rozchádzajú. Zbližujú, trhajú, vzďaľujú. Postupne sa však všetky spolu topia. --- Mišo Ormos (1991, Bratislava) žije a tvorí v Prahe, je asistentom v ateliéri nových médií na Akadémií Výtvarných Umení v Prahe. http://oorrmmooss.info http://oorrmmooss.inf
Diera do sveta
Celkový rozpočet:
64 200,00 €
Výška podpory:
53 000,00 €