Hlavná strana
Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.
V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.
SPACE PROBE - THE STORY OF (POST)CONCEPTUAL ART IN SLOVAKIA
Hlavným zámerom výstavy "SIGNAL – THE STORY OF (POST)CONCEPTUAL ART IN SLOVAKIA v prestížnom Ludwig
múzeu v Budapešti, v Paláci umení na Komor Marcell 1 je po prvýkrát v ucelenej podobe predstaviť maďarskému a
medzinárodnému publiku aj jej odbornej verejnosti jedinečnú kapitolu slovenského konceptuálneho umenia a postkonceptu. Plánovaný termín realizácie výstavy: 18. apríl- 23.jún 2019.
V kurátorskej koncepcii Vladimíra Beskid prezentuje vybraných 17 autorov od najstaršej generácie 60. rokov minulého
storočia až po umelcov, ktorí nastúpili na scénu po roku 2000. Ide o tri silné generácie umelcov/-kýň:
1. - pionieri a klasici konceptu: Stano Filko, Jozef Jankovič, Michal Kern, Július Koller, Rudo Sikora, Monogramista T.D.,
2. - post-konceptuálna generácia 90. rokov: Blažej Baláž, Peter Króna, Petra Feriancová, Ján Mančuška, Roman Ondak,
3. - nastupujúca generácia po roku 2000: Cyril Balžo - Martin Kochan, Marek Kvetan, Pavla Sceranková, Viktor Frešo, Jaro Varga
Na pozadí radikálnej zmeny a vstupu neikonických tendencií 60.-tých rokov výstava ukáže silnú lekciu nových ideí, nové
estetické kritéria, nové kódy a intermédia – teda definovanie nového jazyka umenia, aj anti-umenia.
Za dôležitý moment považujeme prezentovať silný „impact“ konceptuálneho umenia na Slovensku v polovici 60. rokov
minulého storočia na domáce výtvarne prostredie a kontinuitu tohto spôsobu uvažovania dodnes v medzinárodnej
konfrontácii. Vstup konceptuálneho spôsobu práce znamenal teda zásadný obrat, inú vizuálnu kultúru, preformatovanie
výtvarného umenia, umeleckej reči a ich prepisu reality. Základný koncept výstavy nie je postavený na lineárnom, či
generačnom radení, ale prinesie vizuálne dáta v štyroch nosných obsahových blokoch:
1. Nulté gestá (rebelské gestá) - negácia, vymazávanie, prázdno 2. Projekt Kozmos v izbe (cestovanie vesmírom na papieri) 3. Textománia (textom posiate obrazové polia) - text, manifest, kniha 4. Redefinícia obrazu (digitálny impakt)
Významným príspevkom bude aj vydanie maďarského prekladu kurátorského textu (do katalógu GHMP), brožúry a sprievodné aktivity,
ktoré zmapujú tento príbeh konceptuálnych tendencií na Slovensku. Výstavný projekt nadväzuje na predošlé medzinárodné prezentácie konceptu a súčasného umenia v Múzeu súčasného menia v poľskej Wroclawi (2015), či v pražskej Galérii hlavného mesta Prahy (2018).
Vladimír Beskid
Celkový rozpočet:
12 240,00 €
Výška podpory:
11 470,00 €