Hlavná strana
Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.
V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.
MUSICA CAMERALIS 19
Bratislava, Pálffyho palác, Zámocká č.47 o 17:00
Musica sacro - profana
Poľsko - Taliansko v 17. storočí
MUSICA AETERNA
umelecký vedúci Peter Zajíček
sólisti
Michaela Kušteková soprán
Matúš Šimko tenor
Marcin Mielczewski
Canzona terza á 3
Canzona quarta á 3
Mikolaj Zieleński
Communiones per canto solo cum organo
Principes persecuti sunt
Gustate et videte
Adam Jarzębski
Canzoni e Concerti 1627
Corona Aurea
Berlinesa
Spandesa
--- o ---
Giovanni Paolo Cima
Concerti ecclesiastici 1610
Sonata per cornetto
Adiuro
O dulcedo
Sonata per violino
Comfitemini
Nativitas
Sonata á 3
Benedicam
Exaudi
Obsadenie:
Peter Zajíček husle
Gabriel Szathmáry husle
Michaela Čibová violončelo
Ján Prievozník violone
Peter Guľas čembalo/organ
Jakub Mitrík teorba
Vstupné je dobrovoľné !
Usporiadateľ: MUSICA AETERNA o.z.
Hlavný partner: Fond na podporu umenia
Podujatie z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.
Zmena programu vyhradená !
Talianske kultúrno – hudobné vplyvy pôsobili blahodarne na hudobný rozvoj v Poľsku a priniesli prvý veľký vrchol, akým bol stav hudobného diania v 17. storočí, ktoré je považované za akýsi zlatý vek poľskej hudby. Putovanie talianskych hudobníkov vytvorilo riečište akejsi blahodárnej kolonizácie, na ktorú nadviazali mnohí domáci skladatelia. Jedným z nich bol Luca Marenzio, ktorého vplyv možno badať v diele Mikolaja Zieleńského. Marcin Mielczewski, bol žiakom taliana Vincentia Liliusa a bol členom kráľovskej kapely vo Varšave. Giovanni Paolo Cima reprezentuje vzor ranného prototypu talianskej hudobnej tvorby, je autorom najrannejších inštrumentálnych diel, ktoré boli verejne publikované.
Musica aeterna
Celkový rozpočet:
13 500,00 €
Výška podpory:
12 000,00 €