Hlavná strana


Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.

V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.

MUSICA CAMERALIS 19

Krátky opis
Úvodný koncert jarného cyklu komornej hudby súboru Musica aeterna s odborným výkladom v úvode, venovaný 100. výročiu narodenia jej zakladateľa prof. Jána Albrechta. V prestávke je stretnutie s umelcami pri šálke kávy či čaju.
Fotogaléria
Názov podujatia
MUSICA CAMERALIS 19

Miesto konania / kraj
Bratislava / Bratislava I,Bratislava II,Bratislava III,Bratislava IV,Bratislava V

Termín konania
23.02.2019

Popis projektu

Bratislava, Pálffyho palác, Zámocká č.47 o 17:00

Musica sacro-profana

Talianske pramene trio sonáty


MUSICA AETERNA
umelecký vedúci Peter Zajíček


D. Castello: Libro primo, Sonata Terza
M .Uccelini: Sonata La Buonamenta
A. Falconieri: Folias echa para mi Seňora Doňa Tarolilla de Carallenos
G. Legrenzi: Sonata La Rispona
G. B. Vitali: Sonata La Graciani
Sonata da Chiesa a due Violini Opus 9. Sonata Prima

- o -
G. M. Bononcini: Sonata da Chiesa a due Violini Opis 6, Sonata Quinta
G. A. Pandolfi Mealli: Sonate Cioé. Trio sonáty (výber)
A.Corelli: Sonate da Ciesa a tré, op.1,
Sonate da Camera a tré, op.2
Sonata č.3 A dur, op.1
Sonata č.4 e mol, op.2
Sonata č. 2 e mol, op.1

obsadenie:
Peter Zajíček, husle
Gabriel Szathmáry husle
Andrej Gál violončelo
Peter Guľas čembalo
Jakub Mitrík teorba


Vstupné je dobrovoľné
Usporiadateľ: MUSICA AETERNA o.z.
Hlavný usporiadateľ: Fond na podporu umenia
Podujatie z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.

Zmena programu a účinkujúcich vyhradená !

Zrod triovej sonáty datujeme do obdobia zrodu monódie v Taliansku, teda do začiatku 17. storočia. Jej vznik je dôsledkom štrukturálnych zmien v rozvoji hudobného myslenia. Išlo predovšetkým o harmonický aspekt vnímania skladby. Možno rozlišovať dva základné typy triovej sonáty. Klasický typ zložený z dvoch sopránových hlasov, napr. huslí, flaut, cornettov a pod. a basového hlasu, ktorý realizoval harmonickú výplň a vzďaľoval sa kontrapunktickej práci. Iný typ je trio sonáta často označovaná ako sonata á tre, v ktorej tretí hlas bol basový a plnil funkciu partnerského figuratívneho hlasu k vrchným sopránovým hlasom. Vzácnym zložením sa líši trio sonáta, v ktorej nachádzame jeden obligátny melodický hlas, napr. husle, a basový hlas sprevádzaný akordickým nástrojom. Zoskupenie triovej štruktúry predstavuje najzákladnejšiu bunkou barokového hudobného myslenia, ktorá obsahuje všetko, čo barokový skladateľ pokladal za základ hudobnej kompozície.



Názov prímateľa
Musica aeterna

Celkový rozpočet:
13 500,00 €

Výška podpory:
12 000,00 €