Hlavná strana
Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.
V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.
MUSICA CAMERALIS 19
Bratislava, Pálffyho palác, Zámocká č.47 o 17:00
Musica sacro-profana
Talianske pramene trio sonáty
MUSICA AETERNA
umelecký vedúci Peter Zajíček
D. Castello: Libro primo, Sonata Terza
M .Uccelini: Sonata La Buonamenta
A. Falconieri: Folias echa para mi Seňora Doňa Tarolilla de Carallenos
G. Legrenzi: Sonata La Rispona
G. B. Vitali: Sonata La Graciani
Sonata da Chiesa a due Violini Opus 9. Sonata Prima
- o -
G. M. Bononcini: Sonata da Chiesa a due Violini Opis 6, Sonata Quinta
G. A. Pandolfi Mealli: Sonate Cioé. Trio sonáty (výber)
A.Corelli: Sonate da Ciesa a tré, op.1,
Sonate da Camera a tré, op.2
Sonata č.3 A dur, op.1
Sonata č.4 e mol, op.2
Sonata č. 2 e mol, op.1
obsadenie:
Peter Zajíček, husle
Gabriel Szathmáry husle
Andrej Gál violončelo
Peter Guľas čembalo
Jakub Mitrík teorba
Vstupné je dobrovoľné
Usporiadateľ: MUSICA AETERNA o.z.
Hlavný usporiadateľ: Fond na podporu umenia
Podujatie z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.
Zmena programu a účinkujúcich vyhradená !
Zrod triovej sonáty datujeme do obdobia zrodu monódie v Taliansku, teda do začiatku 17. storočia. Jej vznik je dôsledkom štrukturálnych zmien v rozvoji hudobného myslenia. Išlo predovšetkým o harmonický aspekt vnímania skladby. Možno rozlišovať dva základné typy triovej sonáty. Klasický typ zložený z dvoch sopránových hlasov, napr. huslí, flaut, cornettov a pod. a basového hlasu, ktorý realizoval harmonickú výplň a vzďaľoval sa kontrapunktickej práci. Iný typ je trio sonáta často označovaná ako sonata á tre, v ktorej tretí hlas bol basový a plnil funkciu partnerského figuratívneho hlasu k vrchným sopránovým hlasom. Vzácnym zložením sa líši trio sonáta, v ktorej nachádzame jeden obligátny melodický hlas, napr. husle, a basový hlas sprevádzaný akordickým nástrojom. Zoskupenie triovej štruktúry predstavuje najzákladnejšiu bunkou barokového hudobného myslenia, ktorá obsahuje všetko, čo barokový skladateľ pokladal za základ hudobnej kompozície.
Musica aeterna
Celkový rozpočet:
13 500,00 €
Výška podpory:
12 000,00 €