Hlavná strana
Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.
V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.
Juraj Florek: Panel & burina
Výstava Juraja Floreka, absolventa Akadémie umení v Banskej Bystrici, zároveň aj laureáta ceny Nadácie VÚB Maľba v roku 2014, je prierezovou výstavou jeho ostatnej maliarskej tvorby. Juraj Florek sa cíti sa byť bytostným maliarom, plenéristom, ktorý si vyberá urbánne témy. Jeho maliarskou realitou je nomádstvo, svoje diela maľuje zoči -voči realite mestského priestoru, alebo zanikajúcich technických stavieb, či novodobých skladových hál. Juraj Florek napriek tomu, že sa narodil v Dolnom Kubíne a väčšinu času trávil na sídlisku s výhľadmi na okolité kopce a prírodu, láka ho mestská realita. Jeho spôsob práce pripomína nomáda a výskumníka, kde systémom urbánnej explorácie nachádza opustené technické haly a dvory, do ktorých sa vkráda s paletou, stojanom a plátnom. Maľuje na mieste fascinovaný panelovými celkami, do ktorých vždy zasahuje príroda ako hostiteľ (alebo je to vice versa naopak?). Vyberá si výsek reality, ktorý nie je pekný, jeho maliarsky rukopis ho pre diváka mierne idealizuje. Na výstave Panel & burina nechýba obraz zadného traktu nemocnice, kotolňa, nákladová rampa veľkého reťazca, hospodársky dvor – skrátka plejáda vyludnených technických zázemí veľkých stavieb, ich maľbou robí civilnejšími, známejšími, menej ošarpanejšími a trochu idealizovanými pre diváka, ktorý nemá práve záujem s pohľadom na betónové celky. Autor z dôvodu nevyhnutného presunu za inšpiráciou, maľuje na menší a stredný formát. Ten tiež do istej miery idealizuje pre diváka daný výjav, robí ho nenuteným a zároveň upriamuje jeho pozornosť na nový výsek reality. Rukopis teda ovplyvňuje meniaci sa čas, preto nanáša autor farby v hrubšej vrstve dáva im akúsi čiastočnú "van-goghovskú" rozkolísanosť, hektiku, inak väčšinou pokojného a vyludneného miesta.
Ivana Moncoľová
Celkový rozpočet:
2 500,00 €
Výška podpory:
2 000,00 €