Hlavná strana
Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.
V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.
Čítanie Marcela Duchampa
Názov prednášky: Čo je to readymade?
Dátum: 5.12.2018 o 18:00
Miesto konania: Art Books Coffee, (Baštová 6/B, Bratislava)
Cieľom prednášky bude pokus kontextualizovať readymade do
ostatnej tvorby Marcela Duchampa a jeho uvažovania o obraze.
Readymade nebudeme chápať skrz klasickú definíciu “objektov povýšených do
statusu umenia z rozhodnutia umelca”, pretože takáto definícia je sama o sebe
nepostačujúca a nehovorí nám nič o špecifickej povahe samotných objektov.
Východiskom nášho uvažovania budú texty autora – poznámky
publikované v troch zväzkoch The Box, The Green Box (The
Bride Stripped Bare by Her Bachelors, Even. The Bride Stripped Bare by Her Bachelors,Even ) a The White Box (ln infinity). Súborne boli
vydané v publikácií Michela Sanouillet
Salt Seller : Essential
writtings of Marcel Duchamp z roku 1975. Porozumieť Duchampovým
záznamom je náročnou úlohou, pretože ich jazyk nevypovedá rečou bežnej
komunikácie. Zmysel v nich uložený je skôr šifrou ťažko preniknuteľného textu.
Po prednáške bude nasledovať diskusia
ďalšie zdroje výskumu, z ktorých bude prednáška vychádzať:
André Breton and Paul Eluard, ed., Dictionnaire Abrégé du
Surréalisme, exh.
cat. Paris 1938,
Pierre Cabanne, Dialogues with Marcel Duchamp, London
1971, 136 p.
Linda Dalrymple Henderson, The
Fourth Dimension and Non-Euclidean Geometry in Modern Art, Cambridge 2013,
117-163.
Jacques Derrida, Paper machine, Stanford 2005, 203.
Marcel Duchamp, Michel
Sanouillet and Elmer Peterson, eds., The Essential Writings
of MARCEL DUCHAMP, London 1975. 195 p.
Jean- François Lyotard, TRANS/formers.
Culver City 1990, 199.
Katharina Neuburger, Marcel
Duchamp, New York and the Readymade 1912-1917, Schwerin 2014, 82.
Francis M.
Naumann and Marcel Duchamp: “Affectueusement, Marcel: Ten Letters from Marcel Duchamp to Suzanne
Duchamp and Jean Crotti”, in: Archives
of American Art Journal vol. 22, No. 4, The University of Chicago Press, 1982, 2-19
Hector Obalk, “Unfindable readymade”, in. Tout-Fait: Marcel Duchamp Studies Online journal (2000), http://www.toutfait.com/issues/issue_2/Articles/obalk.html"> style="font-size: 12px;">http://www.toutfait.com/issues/issue_2/Articles/obalk.html"> style="font-size: 12px;"> (accessed 05 June 2017).
Gerhard Richter, Afterness. Figures of following
in modern thought and aesthetics, New York 2011, 262.
Kristina
Seekamp, “Unmaking the Museum: Marcel Duchamp's Readynades in Context” , in.
Tout-Fait: Marcel Duchamp Studies Online journal (2004), http://www.toutfait.com/issues/issue_2/Articles/obalk.html"> style="font-size: 12px;">http://www.toutfait.com/issues/issue_2/Articles/obalk.html"> style="font-size: 12px;">
(accessed 05 June 2017).
Lawrence
D. Steefel, “The Art of Marcel Duchamp: Dimension and Development in Le Passage
De La Vierge à La Mariée” in: Art Journal, vol. 22, no. 2, 1962,
pp. 72–80.
Arturo Schwarz, The complete works of Marcel Duchamp, London 1969, 630
o autorka prednášky:
Mgr. et Mgr Lucia Miklošková PhD. - študovala
dejiny a teóriu umenia a architektúry na Filozofickej fakulte
Trnavskej univerzity (2009-2011) a odbor estetika na Ústave literárnej
a umeleckej komunikácie na Univerzite Konštantína filozofa v Nitre
(2005-2010) a Univerzite Karlovej v Prahe (2014). Doktorandské
štúdium ukončila na Katedre dejín a teórie umenia TU dizertačnou prácou
venovanou prechodom každodennosti do možnosti umeleckého diela,
s podtitulom Čítanie readymadov Marcela Duchampa (2017).
Lucia Miklošková
Celkový rozpočet:
0,00 €
Výška podpory:
2 736,00 €