Hlavná strana


Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.

V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.

Distracting Modernity

Krátky opis
Skupinová výstava sa sústreďuje na novú generáciu maďarských umelcov. Kurátorom výstavy je Áron Fenyvesi.
Fotogaléria
Názov podujatia
Distracting Modernity

Miesto konania / kraj
Košice / Košice I,Košice II,Košice III,Košice IV

Termín konania
23.10.2018 - 18.11.2018

Popis projektu

Vystavujúci umelci: Áron Kútvölgyi-Szabó, Gábor Kristóf, Máté Dobokay

Kurátor výstavy: Áron Fenyvesi 

Otvorenie výstavy: 23. 10. 2018 o 19.00 hod.

Trvanie výstavy: 24. 10. - 18. 11. 2018

Otváracie hodiny: PO – PIA, 16.00 — 18.00

Šopa Gallery, Hlavná 40, Košice 


Skupinová výstava sa sústreďuje na novú generáciu maďarských umelcov, ktorá nanovo definuje pojem abstrakcie prostredníctvom rôznych médií súčasného umenia ako sú fotografia, socha a inštalácia. V dielach vystavujúcich autorov sa konfrontujú analógové technológie s našou digitálne premenenou realitou, aby poukázali na význam subjektívnej umeleckej tvorby v 21. storočí.


Umelci si privlastňujú vizuálny jazyk moderny, ktorý vo svojich dielach ďalej rozostrujú a narúšajú. Dobokay, Kristóf a Kútvölgyi-Szabó patria ku generácii umelcov, ktorá dobre ovláda abstraktnú vizuálnu reč a dokáže ňou manipulovať tak, aby upozornila na rozpory v pozostatkoch modernistických štruktúr, ako aj v umení a v súčasnej spoločnosti. Napríklad, nadužívanie monochromatickej "maľby" slúži ako kritika modernistických farebných škál. Umelci pracujú s komplexnými sieťami, ktorými sa snažia opísať skutočné štruktúry. Tie sa však kvôli svojej zložitosti stávajú nezrozumiteľnými, a tak vzniká priestor pre frázy akou je napríklad post-pravda.


Máté Dobokay (1988) využíva abstrakciu ako nástroj na vyjadrenie chemických experimentov, ktoré používa pre svoje pseudo-maliarske a fotografické postupy. Gábor Kristóf (1988), umelec narodený v Košiciach a žijúci v Budapešti, vo svojej tvorbe využíva priemyselné metódy, avšak dokáže nájsť veľmi premyslenú a citlivú rovnováhu medzi konceptualizmom a monochrómnou maľbou. Áron Kútvölgyi-Szabó (1985) sa primárne venuje modelom sietí, ktoré analyzuje pomocou sochárskej logiky. Umelec tiež pracuje so systémom mriežky, ktorá je typickým modernistickým nástrojom na organizáciu vnemu a poznania. V tomto prípade však často funguje recipročne aj pod pojmami ako post-pravda, fragmentarizácia a deformácia.


Výstavu z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia. Fond na podporu umenia je hlavným partnerom projektu.

Projekt Gábora Kristófa je realizovaný s finančnou podporou Fondu na podporu kultúry národnostných menšín. 


fb event: https://www.facebook.com/events/278269046135890/https://www.facebook.com/events/278269046135890/">https://www.facebook.com/events/278269046135890/ style="font-kerning: none">https://www.facebook.com/events/278269046135890/https://www.facebook.com/events/278269046135890/">https://www.facebook.com/events/278269046135890/ style="text-decoration: underline ; font-kerning: none">

https://www.facebook.com/events/278269046135890/https://www.facebook.com/events/278269046135890/">https://www.facebook.com/events/278269046135890/ style="text-decoration: underline ; font-kerning: none">

________________________________________________________________________________


Distracting Modernity


Exhibited artists: Áron Kútvölgyi-Szabó, Gábor Kristóf, Máté Dobokay

Curated by Áron Fenyvesi 

Exhibition opening: 23. 10. 2018 o 19.00

Exhibition duration: 24. 10. - 18. 11. 2018

Opening hours: MON – FRI, 4 — 6 p.m.

Šopa Gallery, Hlavná 40, Košice


The group exhibition casts light on a new generation of Hungarian artists, who are redefining the use of abstraction in different media of contemporary art, like photography, sculpture, and installation. Analog technologies are resurfacing in the works of the three artists to juxtapose our digitally reshaped reality and to perform the relevance of subjective artistic production in the 21st century. 


The exhibitors create blurs and analog glitches with their works in the appropriated modernist field of visuality. The generation of Hungarian artists highlighted by Dobokay, Kristóf, and Kútvölgyi-Szabó overidentify and manipulate the abstract visual language in order to distract and highlight the obvious cracks and discrepancies in the remnants of modernist structures as well in art as well in our contemporary society - for instance, they refer to and use monochrome “painting” to criticize the limits of the use of modernist color scales and they work with complex networks, which are aiming to describe real structures, but because of their complexity, they are hardly understandable anymore, which creates the playfield for such commonplaces as post-truth.


Máté Dobokay (1988) uses abstraction as a tool to articulate his chemical experiments which he utilizes for his pseudo-painterly photographic practice. Gábor Kristóf (1988), Košice born and Budapest based artist overidentifies through his practice with industrial methods of creating art, but he manages to find a very refined and sensitive balance between conceptualism and monochrome painting. Áron Kútvölgyi-Szabó (1985) primarily analyses models of networks through a sculptural logic. He is also working with grid systems that are a par-excellence modernist vehicle for organizing perception and knowledge which he often interacts with such notions as post-truth, fragmentation, and distortion.


https://www.facebook.com/events/278269046135890/https://www.facebook.com/events/278269046135890/">https://www.facebook.com/events/278269046135890/

Exhibitions of this gallery are supported by Slovak Arts Council. Slovak Arts Council is the main partner of the project.

Názov prímateľa
BIIIF

Celkový rozpočet:
25 834,00 €

Výška podpory:
24 000,00 €