Hlavná strana


Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.

V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.

←prophecy of things→ (veľký formát)

Krátky opis
Projekt " ←prophecy of things→ " je monumentálna vizuálno-architektonická realizácia vytvorená na mieru, špeciálne do haly železničnej stanice v Banskej Štiavnici. Projekt je prístupný verejnosti počas jedného roka, do konca júla 2018.
Fotogaléria
Názov podujatia
←prophecy of things→ (veľký formát)

Miesto konania / kraj
Banská Štiavnica / Banská Štiavnica

Termín konania
26.08.2017 - 31.07.2018

Popis projektu

Anetta Mona Chişa s Luciou Tkáčovou nechávají diváky, náhodné návštěvníky a cestující prožít zneklidňující rozporuplnost jásavé abstrakce barevných látek. Bez hesel, bez historických výkladů. 
Emocionální síla použitého vizuálního jazyka je nezpochybnitelná a monumentální měřítko, v jakém zde autorky pracují, sílu motivu dále umocňuje. Zřasené kužely barevných látek na sebe po vstupu do haly strhnou pozornost nejdříve, je to však jen jedna část kompozičního celku, jehož významový potenciál netkví pouze ve vztahu k místu, ale stejně tak i ve vztahu dvou propojených částí. Tou druhou, výrazně menší, ale naprosto zásadní částí kompozice, je digitální tisk umístěný na dveřích v levém rohu severní stěny nádražní haly. Snímek obrazu generovaného rozbitým displejem mobilního telefonu, byť zabírá jen zlomek celkové plochy, je ve skutečnosti tím, co podmiňuje barevnost i rytmus celé kompozice.
z textu Jana Zálešáka

Názov prímateľa
Anetta Mona Chisa

Celkový rozpočet:
0,00 €

Výška podpory:
7 947,00 €