Hlavná strana
Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.
V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.
Univerzita pre všetkých
V doterajšej tvorbe Mareka Kuboša možno zaznamenať tri rozličné prístupy a témy, ktoré spracováva. V Ceste fotografa je to príbeh jedného človeka a jeho pohľad na svet dôchodcov žijúcich na oravských grúňoch, vo filme https://sk.wikipedia.org/w/index.php?title=%C5%BDel._st._2_tr._Kra%C4%BEovany&action=edit&redlink=1" class="new" title="Žel. st. 2 tr. Kraľovany (stránka neexistuje)">Žel. st. 2 tr. Kraľovany s humorom a nadhľadom zobrazuje slovenské prostredie a kolorit železničnej stanice. Za vrchol jeho tvorby by sa dali považovať filmy vyjadrujúce ostrú kritiku spoločensko-politickej situácie na Slovensku v druhej polovici 90. rokov https://sk.wikipedia.org/w/index.php?title=%C5%BDel._st._2_tr._Kra%C4%BEovany&action=edit&redlink=1" title="Hlas 98">Hlas 98 a https://sk.wikipedia.org/w/index.php?title=%C5%BDel._st._2_tr._Kra%C4%BEovany&action=edit&redlink=1" class="new" title="Taká malá propaganda (stránka neexistuje)">Taká malá propaganda. Za zdroj svojej inšpirácie Kuboš považuje „Ľudí, ich svety, ich uhly pohľadov na okolie“.
Kuboš je typ autora, ktorý priamo na mieste nakrúcania len minimálne zasahuje do prehovorov svojich postáv. Samozrejme, volí spôsob, akým bude predkamerová realita spracovaná, no do nakrúteného materiálu zasahuje predovšetkým postprodukčne prostredníctvom strihu, zvolenej hudby, zvukov a pod. Práve postprodukčné spracovanie jeho filmov vyjadruje špecifický rukopis autora. Tento veľmi výrazný prvok je možné spozorovať v každom z jeho filmov, bez ohľadu na rozličnosť zachytávaných tém.
Inštitút pre odborné vzdelávanie a vzdelávanie dospelých n.o.
Celkový rozpočet:
4 460,00 EUR
Výška podpory:
4 000,00 EUR