Hlavná strana
Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.
V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.
“Séria výstav pre priestor synagógy-2018”
-SK-
Alison Safford (USA)
A/Musing the Muse
Be/Musing the Muse
A/Musing the Muse je inšpirované kométou známou ako 67P/Čurjumov–Gerasimenko; mojou múzou v tomto prípade. V roku 2014 bola Európska vesmírna stanica Rosetta prvou kozmickou loďou, ktorá pristála na kométe, a posielala späť dáta, tak cvrlikavé zvuky ako aj zábery miest z povrchu 67P. Zvuk, aj keď je elektronicky upravený tak, aby bol počuteľný pre ľudské ucho, je fascinujúci. My ľudia si poľudšťujeme predmety. Zvuky kométy sa zdajú byť zámerné alebo zhovorčivé.
Zvláštny tvar kométy je spôsobený nasledovným: "Dvojchlopňový tvar kométy je výsledkom miernej kolízie dvoch objektov pri nízkej rýchlosti."
Je pomenovaná po dvoch ruských astronómoch.
Veci sa stretávajú, veci sa rozchádzajú.
Opakujú sa.
Doba obehu kométy 67P je 6,45 rokov.
Ja sa vraciam do Šamorína po 6,3 rokoch.
Veci prichádzajú, veci odchádzajú.
Myšlienky prichádzajú, myšlienky odchádzajú.
Múzy inšpirujú, keď chcú.
Mliečňanská / Mliečna cesta je tým miestom.
Múzy, ľudia, myšlienky zavítajú, keď chcú.
Tieto veci sú zvyčajne nekontrolovateľné, ale snažím sa im porozumieť.
Chcem obveseliť kométu, aby zostala.
Príde.
Odíde.
Vráti sa.
Alison Safford je umelkyňa z Bostonu, ktorej tvorba zahrnuje sochárstvo, inštaláciu, video a kreslenie. Jej práca často odhaľuje zložitosti, ktoré poukazujú na vážnosť a absurdnosť situácie, atraktívnosť materiálu a odpudivosť formy, absenciu tela, aj prítomnosť túžby. Zameriava sa na náš intelekt i naše zmysly, hravo rozoberá veci a preskupuje ich, aby sa pokúsili mať zmysel pre svet. Toto je jej druhá inštalácia pre Šamorín.
EN
Alison Safford (USA)
A/Musing the Muse
Be/Musing the Muse
A/Musing the Muse is inspired by the comet known as 67P/Churyumov–Gerasimenko; my muse in this case. In 2014 the European Space Station’s Rosetta was the first spacecraft to land on a comet, sending back data including chirping noises and on-site images both from the surface of 67P. The sound, although electronically manipulated so it is audible to the human ear, is mesmerizing. As humans, we anthropormorphize objects. The comet sounds seem intentional or communicative.
The strange shape of the comet is caused by the following: “The two-lobe shape of the comet is the result of a gentle, low-velocity collision of two objects.”
It is named for two Russian astronomers.
Things come together, things move apart.
Repeat.
67P’s orbital period is 6.45 years.
I return to Samorin after 6.3 years.
Things come, things go.
Ideas come, ideas go.
Muses inspire when they want.
Mliečaňská/ Milky Way is the locus.
Muses, people, ideas visit when they want.
These things are usually uncontrollable, but I strive to understand.
I want to amuse the comet, to make it stay.
It will come.
It will go.
Repeat.
Alison Safford is an artist from Boston whose work includes sculpture, installation, video and drawing. Her work often reveals complexities, showing both the seriousness and absurdity of a situation, the attractiveness of a material and the repulsiveness of a form, the absence of the body but the presence of longing. She engages both our intellect and our senses, playfully taking things apart and rearranging them to try to make sense of the world. This is her second installation for Samorin.
Spoločnosť At Home Gallery pre umenie a kultúru
Celkový rozpočet:
27 000,00 €
Výška podpory:
20 000,00 €