Koncert otvorí priezračná baroková Sonáta pre 2 husle C dur francúzskeho autora Jean-Marie Leclaira. Je považovaný za zakladateľa husľovej školy vo Francúzsku.
Súčasný slovenský skladateľ Vladimír Godár vo svojej výrazovo pestrej Suite pre 2 husle používa hudbu k filmom Martina Šulíka (Neha; Všetko, čo mám rád), čerpá z ľudových motívov či vzdáva hold talianskemu barokovému virtuózovi Antoniovi Vivaldimu.
Rok českej hudby si pripomenieme úpravou druhej časti Largo z Novosvetskej symfónie od majstra Antonína Dvořáka. Béla Bartók sa intenzívne venoval zbieraniu ľudových piesní rôznych národov, ktoré mu boli inšpiračným zdrojom aj pri písaní Husľových duet.
Na záver zaznie úprava Bolera španielskeho skladateľa Mauricea Ravela pre 2 husle. Táto skladba bola pôvodne zamýšľaná ku tancu, avšak dodnes sa udomácnila na koncertných pódiách najmä v čisto inštrumentálnej podobe pre svoj strhujúci gradačný efekt.
Program:
Jean Marie Leclair (1697-1764): Sonáta pre 2 husle č. 3 C dur, op. 3
1. Adagio - Vivace, 2. Adagio, 3. Allegro
Vladimír Godár (1956): Suita pre 2 husle
1. Ragtime, 2. Ostinátne variácie, 3. Uspávanka, 4. Etuda, 5. Valčík, 6. Adagio, 7. Con moto, 8. Hommage á Vivaldi
Antonín Dvořák (1841-1904): Largo z Novosvetskej symfónie, úprava pre 2 husle
Béla Bartók (1881-1945): Husľové duetá, Sz. 98 (výber)
1. Slovenská pieseň, 2. Burleska, 3. Rozprávka, 4. Tanec z Máramaros, 5. Rusínska kolomejka, 6. Pizzicato, 7. Arabská pieseň,
8. Uštipačná pieseň, 9. Kalamajka, 10. Gajdoš, 11. Uspávanka, 12. Komárí tanec, 13. Transylvánsky tanec
Maurice Ravel (1875-1937): Bolero, úprava pre 2 husle
Juraj Tomka (*1986) študoval hru na husliach na Konzervatóriu v Bratislave (Stanislav Mucha), Vysokej škole múzických umení v Bratislave (Jozef Kopelman a Alexander Jablokov), Vysokej škole múzických umení vo Viedni (Jan Pospíchal, Petr Schuhmayer a Johannes Meissl), ako aj Escuela Superior de Musica Reina Sofia v Madride (Günter Pichler). V roku 2010 sa stal držiteľom ceny Nadácie YAMAHA. Zúčastnil sa na husľových majstrovských kurzoch významných hudobníkov (Jindřich Pazdera, Vesselin Paraschkevov, Serguei Azizian, Isaac Schuldman, Francesco Senese, Simone Jandl). Hral v niekoľkých medzinárodných orchestroch: Wiener Jeunesse Orchester, Mládežnícky orchester Európskej únie atď. pod vedením svetoznámych dirigentov. V súčasnosti je prvým huslistom Mucha Quartet a vystupuje aj ako sólista, napríklad so Symfonickým orchestrom Slovenského rozhlasu, Štátnym komorným orchestrom Žilina, Štátnou filharmóniou Košice, a pod. Niekoľkokrát vystupoval na Bratislavských hudobných slávnostiach. Bol členom Slovenskej filharmónie, Symfonického orchestra Slovenského rozhlasu, súborov Capella Istropolitana, Spira mirabilis, Slovenské kvarteto, klavírne trio Istropolis. Pôsobí tiež ako pedagóg hry na husliach na Konzervatóriu a Vysokej škole múzických umení v Bratislave.
Jozef Ostrolucký (*1985) absolvoval Konzervatórium v Bratislave u Viery Podhradskej (2007). Účinkoval v komornom orchestri pod jej vedením, s ktorým absolvoval turné v Mexiku (2001) a v Japonsku (2007). Vysokoškolské štúdium absolvoval na VŠMU v Bratislave v triede Alexandra Jablokova (2012). Zúčastnil sa Medzinárodných interpretačných kurzov v Písku (Česká republika) pod vedením Jindřicha Pazderu. Od roku 2008 je členom hudobného súboru Porque Tango, v ktorom sa špecializuje na interpretáciu tradičného argentínskeho tanga ako aj skladieb Astora Piazzollu. Od roku 2012 pôsobí v orchestri Slovenského národného divadla a v Komornom orchestri ZOE. Taktiež vyučuje hru na husliach na ZUŠ Jozefa Kresánka v Bratislave. Od roku 2017 je členom Mucha Quartet.
Podujatie podporil z verejných zdrojov Fond na podporu umenia