Hlavná strana
Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.
V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.
Celoročná činnosť En Vorentoe 2024/2025
V diele CODES OF BACH ide o spojenie barokovej hudby a súčasného tanca. Predlohu tvorí koncert D-mol — BWV 1052 pre čembalo a sláčikový orchester, od barokového skladateľa J. S. Bacha. Pôvodná kompozícia je rozšírená o kodifikovanú improvizáciu, ktorá je hraná naživo orchestrom. V diele pracujeme s kódovanými princípmi kompozície a ich prenosom do súčasného tanečného spracovania. Dekódovaním princípov partitúry pracujeme so vzťahmi medzi hudbou a tancom, medzi jednotlivými vrstvami hudby a vrstvami pohybového materiálu, ako aj medzi obdobím baroka a súčasnosťou.
Predstavme si, že strácame sami seba v náhodnosti dnešnej doby, kde nič nie je trvalé, pravidlá sú tekuté a hranice možností bezbrehé. Všetko je skôr zamerané na efekt pózy, strhnutie záujmu len na okamih, nech mu predchádza čokoľvek. Môže nás absencia pravidiel alebo ich neustále porušovanie oslabiť až tak, že sa stávame arogantnými, nadradenými, pyšnými, pohltenými do individualistických predstáv o dôležitosti vlastnej expresivity? Ako sa zmení telo, hudba a ich vnímanie, keď sa nastolia pravidlá? A nie hocijaké pravidlá, ale tie z obdobia hudobného baroka. Predstavme si, že tieto obmedzeniam nám umožňujú objaviť zaujímavé možnosti…
CODES OF BACH / 20.9. o 19.00 / Koncertná sieň Klarisky, Bratislava
CODES OF BACH je celovečerné tanečné a hudobné predstavenie, v ktorom na javisku účinkuje päť tanečníkov a päť hudobníkov.
Vhodné priestory na uvedenie diela: historické a barokové priestory, odsvätené kostoly a kultúrne pamiatky, haly, kultúrne centrá, vonkajšie priestory - záhrady
Javisko: dĺžka 15-18 metrov pre tanečníkov a hudobníkov spolu / šírka 4 metre + 2 metre a viac pre publikum
Sedenie divákov: arénovitý typ sedenia z dvoch strán
Trvanie: 60 minút
Vek publika: 8+
Premiéra: 19.10.2023
KREDITY
Koncept, choreografia: Katarína Brestovanská, Ján Kružliak ml.
Tanec: Edita Antalová, Anna Fauro, Robert Koch, Natálie Paulasová, Davide Degano
Hudba: J.S.Bach, Koncert D mol BWV 1052, Ján Kružliak ml.
Hrajú: Spectrum Quartett: Ján Kružliak ml. — 1.husle, primárius, Miroslav Vilhan — 2.husle, Branislav Bielik — violončelo, Peter Dvorský — viola, Adam Štefunko — čembalo
Kostýmy: Silvia Fröhlich Zrebná
Technická realizácia: Bratislavské kultúrne a informačné stredisko — BKIS, Slavomír Šmálik
Vizuál propagačných materiálov: Marianna Lutková
Fotografie: Alena Češková, Simona Babjaková
En Vorentoe, o.z.
Celkový rozpočet:
17 800,00 €
Výška podpory:
12 000,00 €