Hlavná strana
Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.
V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.
Škola v galérii / Galéria v škole
Laboratórium
Dominik
Franko, Martina Jarinová, Dávid Kuriško, Ľuboš Oravec
v rámci projektu Škola
v galérii / Galéria v škole
Tvorivé dielne (prezentačno vzdelávacie aktivity)
Laboratórium 1-3
Poznávanie umeleckých diel vo verejnom priestore Rimavskej Soboty 1 -5
Umelecké dielo v galérii. Dielo zo zbierky. Prezentácia diel zo zbierok MG RS 1 - 4
kurátorka výstav: Gabriela Garlatyová
grafický dizajn: Martina Masaryková
koordinátorka výstav: Kristína Rimavcová Fratričová
Študenti a študentka Fakulty umení Technickej fakulty umení
v Košiciach, Ateliér nových médií
Prezentuje diela súčasného umenia a venuje sa presahom do iných médií v oblasti sochy a objektu, 3D objektu, fotografie, videoinštalácie a intermédií.
Súčasťou projektu Laboratórium sú početné prezentačné aktivity určené pre školskú mládež so vzdelávacím rozmerom v oblasti súčasného vizuálneho umenia.
Dominik
Franko (1999), alias Dom Franko, je digitálny umelec venujúci sa
prevažne práci v 3D a animácii. Vo svojich dielach sa upriamuje na vnútornú
stránku prežívania jednotlivca, ktorú metaforicky zobrazuje vo svojich dielach
cez objekty a pohyb v snovom prostredí
prostredníctvom realistických, avšak nie reálnych modelov. Svoje
diela prezentuje v
digitálnom médiu s presahom do reality ako je napríklad
technológia hologramu či VR.
Martina Jarinová (1997), Interaktívna
inštalácia, 2023, ktorá skúma vzťah medzi fotografiou a
divákom. Fotografia bola editovaná za pomoci umelej inteligencie z klasického štúdiového
fotografického portrétu sediaceho dievčaťa v štýle renesančného obrazu. Dielo pracuje
s kvalitami a fenoménmi úzko spätými s existenciou
fotografie ako je priestor, čas a farba.
Kinect sníma RGB dáta z postavy, ktorá stojí pred projekciou.
Zachytené dáta sú využité na posúvanie tzv. ,,sliderov“ pre editačné nástroje
Hue, saturácia a expozícia. Takýmto spôsobom je odzrkadľovaná istá subjektivita
farebného vnímania a videnia reality.
Fotografia taktiež pracuje s priestorom. Vzdialenosť subjektu od objektu ovplyvňuje zaostrenie a naopak rozotrenie projekcie. Hľadanie správneho uhlu pohľadu pre vizuálnu jasnosť obrazu. Autorka vychádza z teórie Romana Ingardena O štruktúre obrazu, ktorá sa zaoberá témou skreslenia obrazu prostredníctvom zvolenia nesprávneho uhlu nazerania naň. Práca zachytáva taktiež premenu a vývoj dievčenskej módy na šatách dievčaťa, približne od roku 1420 až po súčasnosť. Martina Jarinová považuje vývoj IA (umelej inteligencie) za tzv. renesanciu dnešnej doby, ktorá ponúka umelcom širokú škálu nových možnost.
Dávid Kuriško (1998), je digitálny umelec, ktorý spája svoje skúsenosti v oblasti animácie, filmovej tvorby a tradičnej maľby vo forme krátkometrážnych a interaktívnych zážitkov v médiu virtuálnej reality. Jeho práce sú sústredné na poetické, ale niekedy až absurdné vyobrazenie danej tematiky. Každá scéna tak predstavuje fúziu technickej zdatnosti a autorovej vízie. Vďaka chápaniu filmového jazyka a zručnosti v 3D softvéroch, tieto diela animuje a prezentuje divákovi ako imerzívný únik do virtuálneho sveta.
Ľuboš Oravec (1992), ktorý
pracuje pod svojím autorským menom Cassiopeus
je digitálnym umelcom špecializujúcim sa na digitálne 3D umenie, virtuálnu a
augmentovanú realitu.
Jeho diela majú dystopicko futuristický charakter. V
tvorbe autor pracuje s motívmi ako melanchólia, retro-punk a technologický
surrealizmus. V súčasnosti sa venuje primárne virtuálnej realite, kde bližšie
približuje svoju tvorbu divákovi, ktorého ponára do dystopických imaginatívnych
svetov.
Mestské kultúrne stredisko Rimavská Sobota
Celkový rozpočet:
3 050,00 €
Výška podpory:
3 000,00 €