Hlavná strana


Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.

V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.

Kay Yoon: Behind the Scene Of Absence

Krátky opis
Záverečná prezentácia: 2. 5. 2024 / 18.00 šopa x kair Hlavná 40, Košice
Fotogaléria
Názov podujatia
Kay Yoon: Behind the Scene Of Absence

Miesto konania / kraj
Košice / Košice I,Košice II,Košice III,Košice IV

Termín konania
02.05.2024

Popis projektu
Kay Yoon: Behind the Scene Of Absence

Záverečná prezentácia: 2. 5. 2024 / 18.00
šopa x kair

Hlavná 40, Košice

Záverečná ateliérová prezentácia umelkyne Kay Yoon: Behind the Scene Of Absence, predstavuje prepojenie výskumných materiálov a tvorivých procesov, s ktorými pracovala počas rezidenčného pobytu v Košiciach. V rámci tejto prezentácie sa Kay Yoon venuje zložitej súhre viditeľnosti – labyrintového konštruktu prelínajúceho povolenia, zákazy, prítomnosť a neprítomnosť. Osciluje medzi zjaveniami a záchvatmi hysterickej slepoty, odrážajúc enigmatickú podstatu spoločenskej dynamiky.

V tejto naratívnej spleti pracuje s pojmom duch, pričom tento pojem prekračuje svoju konvenčnú definíciu ako obyčajný prízrak zosnulého. Namiesto toho vystupuje ako silná spoločenská postava – svedectvo kolektívnej pamäti a kultúrneho mýtu. Yoonino pátranie sa ponára hlboko do slovenskej naratívnej krajiny, najmä do strašidelnej ságy o Bielej pani z Levoče, ktorá sa prelína s celým radom slovenského folklóru. Prostredníctvom dôkladného skúmania týchto podobných anekdot Yoon rozpletá zložité vlákna spájajúce historickú pravdivosť s tkanivom súčasnej reality.

Kay Yoon vo svojej tvorbe pracuje s rozprávačstvom, ktoré slúži na uchovávanie príbehov, vytváranie úcty k minulosti a ako nástroj na šírenie príbehov súčasnosti. Ústne tradície, folklór aj strašidelné príbehy slúžia ako nástroje kultúrnej predstavivosti, záchytné body, ktoré podporujú kolektívny dialóg medzi minulosťou a súčasnosťou.

Motív dverí je v tomto prípade chápaný ako symbolický prah k známym spomienkam a ktorý zároveň umožňuje prístup k minulým zážitkom a emóciám. Rôzne náhodne nájdené predmety z mesta aj okolia Košíc predstavujú Yooninu osobnú cestu a prepojenie so širším príbehom. Prostredníctvom takéhoto transformačného procesu umelkyňa prekonáva jednoduché pozorovanie a vkladá do svojej práce pocit intimity a rezonancie, ktorý pozýva diváka na cestu po spletitých chodbách pamäti a predstavivosti.

Rezidenčný program z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia. Fond na podporu umenia je hlavným partnerom tohto projektu. Rezidencia je organizovaná v spolupráci so Schafhof – European Art Forum Upper Bavaria.


Názov prímateľa
KAIR

Celkový rozpočet:
57 300,00 €

Výška podpory:
40 000,00 €