Hlavná strana
Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.
V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.
Con spirito 2024 - 44.ročník Hudobnej jari a Hudobnej jesene v Rimavskej Sobote

Robert
Kopelman (1980)
pochádza z Bratislavy zo známej hudobníckej
rodiny – jeho otec Jozef Kopelman je uznávaným husľovým pedagógom a bývalým
koncertným majstrom Slovenského komorného orchestra, strýko Mikhail Kopelman
bol členom Borodinovho kvarteta.
Po štúdiách na bratislavskom konzervatóriu
v triede svojho otca Jozefa Kopelmana (1994 – 2000) pokračoval na renomovanej
Sibeliovej hudobnej akadémii v Helsinkách, kde študoval v triede Alexandra
Vinitskeho a Olgy Parchomenko (Master´s Degree 2009). V roku 2019 získal titul
ArtD. na VŠMU v Bratislave. Štúdium si doplnil aj na workshopoch a majstrovských
kurzoch u svetoznámych umelcov a pedagógov ako sú: Zakhar Bron, Igor
Oistrach, Igor Bezrodny, Victor Liberman, Hermann Krebers a Eduard Schmieder.
Je laureátom a držiteľom ocenení
z národných aj medzinárodných husľových súťaží, viackrát získal 1.cenu na súťažiach
v Rakúsku a Nemecku a tiež 4.cenu najprestížnejšieho Carl Flesh International
Violin Competition v Maďarsku (1999), na základe čoho bol pozvaný vystúpiť ako sólista
na koncertoch na Slovensku, vo Fínsku, v Českej republike a Rakúsku.
Od roku 2011 sa intenzívne venuje orchestrálnej
kariére. Bol koncertným majstrom Štátnej filharmónie Košice, od 2012 vedúcim skupiny
2. huslí v Kymi Sinfonietta vo Fínsku, od 2013 členom a od roku 2019 zástupcom vedúceho
skupiny 2. huslí v Malaysian Philharmonic Orchestra (MPO) v Kuala Lumpur. Od
49. sezóny 2022/2023 je koncertným majstrom ŠKO Žilina, s ktorým účinkuje aj
sólisticky. Pôsobí aj pedagogicky, o. i. na Akadémii umení v Banskej Bystrici.
Hrá na vzácnom talianskom nástroji
Santo Seraphin z 18. storočia.
Daria
Zemskaia
absolvovala Altajské štátne hudobné konzervatórium v roku
2012 (prof. Alexandеr Rossinskiy) a v roku 2017 ukončila štúdium na
Petrohradskom konzervatóriu (prof. Dmitrij Eremin). Od roku 2013 do roku 2022
bola členkou Symfonického orchestra Mariinského divadla. Ako členka orchestru
pod vedením svetoznámeho dirigenta Valeria Gergieva sa zúčastnila turné
Mariinského divadla po Európe, Ázii, USA, vystúpila v Carnegie Hall v New
Yorku, Suntory Hall v Tokiu, viedenskom Musikverein a na ďalších svetových
pódiách. Taktiež v rokoch 2014-2020 sa zúčastnila projektov Rusko-nemeckej
mládežníckej akadémie spolu s vedúcimi mladými európskymi hudobníkmi. V rámci
tohto orchestru spolupracovala s významným nemeckým huslistom Frankom Peterom
Zimmermannom. Je laureátkou rôznych ruských súťaží v sólovej nominácii,
medzinárodných súťaží pomenovaných po Marii Judinej (2015) a medzinárodnej
súťaže Tatiany Gaidamovič (2016) v zložení klavírneho tria
"Sensibile". Zúčastnila sa majstrovských kurzov Leonida Gorokhova,
Natalje Gutmanovej, Wolfganga Emmanuela Schmidta, Michaila Nemcova, hudobných
akadémií v Holandsku (Medzinárodné holandské hudobné sekvencie, 2015, 2016,
2017) a Nemecku (Frenswegenská letná akadémia komornej hudby, 2015). Účastníčka
programu "Veľvyslanectvo vynikajúcich" Domu hudby v Petrohrade na
Kráľovskej hudobnej akadémii v Madride (2017). Hranie komornej hudby je jej
vášňou. Okrem klasického repertoáru sa zaujíma aj o súčasnú hudbu. Ako členka
"Impuls - kvarteta" Mariinského divadla sa zúčastnila nahrávania
programu založeného na interakcii elektronickej hudby s prvkami ambientnej a
klasického štvorhlasu, sprevádzaného svetelnou video projekciou. Od jesene 2023
je členkou Štátneho komorného orchestra Žilina.
Matej
Arendárik (1982)
Študoval klavír na
konzervatóriu v Žiline (Darina Švárna) a Akadémii múzických umení
v Prahe (Marián Lapšanský). Absolvoval majstrovské kurzy
u renomovaných klaviristov (Karl-Heinz Kaemerling, Mikhail Voskresensky...).
Je laureátom viacerých medzinárodných súťaží (Pražské Jaro, Hummel Piano
Competitilon, European Union Piano Competition...). Ako sólista spolupracuje
s radom orchestrov (Slovenská filharmónia, Štátny komorný orchester
Žilina, Košická filharmónia). Vystupoval
v mnohých renomovaných sálach (Rudolfinum Praha, Concertgebough Amsterdam,
Palacio de congresos Zaragoza, South Bank Centre London...). Ako komorný hráč
spolupracoval s viacerými komornými súbormi a sólistami. Spolupracuje
so Slovenským rozhlasom, pre ktorý vytvoril množstvo nahrávok. Pedagogicky
pôsobí na Konzervatóriu J.L. Bellu a Akadémii umení v Banskej
Bystrici.
PROGRAM
J. Brahms
Sonáta pre husle a klavír op.78 G dur
I. Vivace ma
non troppo
II. Adagio-
Piu Andante- Adagio
III. Allegro
molto moderato
J. Brahms
Sonáta pre klavír a violončelo op.38 e mol
I.Allegro non troppo
II.
Allegretto quasi Menuetto
III. Allegro
J. Brahms
Trio pre husle, violončelo a klavír op.40 Es dur
(pôvodne napísané pre lesný roh,
neskôr Brahmsom transkripovaný hornový part
pre violončelo)
I. Andante
II. Scherzo
(Allegro)
III. Adagio
mesto
IV. Allegro
con brio
Mestské kultúrne stredisko Rimavská Sobota
Celkový rozpočet:
6 900,00 €
Výška podpory:
5 500,00 €