Hlavná strana


Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.

V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.

EQO 2023 Pendulum

Krátky opis
Podujatie je ďalšou vizuálnou tematizáciou dramaturgickej koncepcie reflektujúcej 30 rokov samostatnej slovenskej spoločnosti. Ústredným motívom kyvadla (pendulum), ktorý vyjadruje pohyb medzi pólmi, tematizuje stav verejného diškurzu, opakujúcu sa polarizáciu sociálnych, kultúrnych či politických vzorcov. Daná výstava sa venujú vybraným formám dichotómie – racionálne vs iracionálne, dystopické vs imaginárne. Podujatie realizované v spolupráci s Východoslovenskou galériou v Košiciach.
Fotogaléria
Názov podujatia
Till the End of the World

Miesto konania / kraj
Košice / Košice I,Košice II,Košice III,Košice IV

Termín konania
18.04.2023 - 25.05.2023

Popis projektu

Názov výstavy: Till the End of the World

Autori: Maroš Kontroš, Peter Maščák

Kurátori: Miroslav Kleban, Adam Macko

Vernisáž: 18. apríl 2023, 18:00

Trvanie výstavy: 19. apríl – 25.jún 2023

Miesto konania: VSG, Hlavná 27, Košice, výstavná sieň Q

 

Výstavný koncept obnovuje nekonfrontačný dialóg tematicky blízkych vizuálnych umelcov, ktorý nadviazali na spoločnej prezentácií v galérií Industra Brno v roku 2019 v Schemnitz Gallery v Banskej Štiavnici v roku. 2022. Autori v aktuálnej tvorbe prehlbujú dlhodobo skúmané témy identity a s ňou spojených negatívnych diagnóz. Neurózy, vyhorenie, osamotenie v dynamizovanom svete, všetko násobené akútnosťou klimatických či pandemických stavov, ktoré štandardizovali diskurz permanentného ohrozenia v našich životoch. Mark Fisher hovorí o priamej korelácií „kapitalistického realizmu“ a temného dystopického imaginárna okupujúceho náš potenciál vízie pre ľudstvo. Túto tézu senzitívne reflektujú aj Kontroš s Maščákom. V širokom diapazóne diel na plátne, papieri, apropriovanom materiáli v rámcoch závesného obrazu, expandovaného poľa maľby, objektu nachádzame individualizovaný statement o stave súčasnosti, ktorý je napriek úzkosti hravým pokusom o hľadaní balansu transcendencie a nemožnosti úniku. Voľba syntetických farieb, sprejov, priemyselných či nestabilných materiálov je stratégiou výtvarníkov, ktorí zavrhli formu, nechce sa páčiť, nechcú byť zhodnocovaní, predaní, sú vyrušujúci, disturbing. Vyrušením ako súčasťou emocionálneho obratu v umení obracajú pozornosť na dlhodobo zanedbávané duševné aspekty tvorby / tvorcov.  Prezentované diela sa usilujú o nový prah ponorenia do umelo vytvorených svetov, súvislostí, intertextuality. Kontemplujú fragmentované humanoidné záznamy, neoexpresívne figuratívne kompozície, mytologické referencie. Anarchia bad painting-u, hľadá sa autenticita. Neopokalypsa, veď tá biblická sa snáď už aj stala, len sme si ju nevšimli. Veto kráse.   

Žiť si svoju katastrofu... Till the End of the World.

 

Podujatie z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.

Názov prímateľa
SARAHS SK, N.O.

Celkový rozpočet:
14 570,00 €

Výška podpory:
13 000,00 €