Hlavná strana
Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.
V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.
No manual for life. (pracovný názov)
Stredoformátové analógové monochromatické fotografie Jany Ilkovej v sebe komplementárne spájajú precíznu (konceptuálnu) prácu s obrazovým materiálom a takmer reportážny (manický) koncept práce s časom (udalosti) vo svojej jedinečnosti a neopakovateľnosti. Observačné obrazové štúdie zachytávajú svet, ktorý fotografku nielen teritoriálne obklopuje, ale je aj vnútorne spojený s hlbokým prežívaním a so schopnosťou tieto intímne procesy zdieľať. Formálne komponované tvaroslovie nasýtené hlbokým obsahom, znepokojivé mapy vyvstávajúcich otázok aj uzavreté (zakonzervované) stopy predchádzajúcich udalostí a indície spojenia s ľudskou prítomnosťou a budúcnosťou. V orbitáli obrazových záznamov sa stretávame s vrstvením mikropamätí (poslov putujúcich do budúcnosti zabúdania), ale aj so vznikom koncepcií nových realít vznikajúcich z dekódovania vzťahov medzi známym a znepokojujúcim v neustále meniacom sa skupenstve percepcie, balansujúcich na hrane abstrakcie a konkrétneho (dokumentárneho). Rutinné záznamy (situácia) sú v jednoduchých obrazoch narušené istým typom chybového zápisu. Táto jednoduchá chyba však v štruktúrovanej výpovedi zasiahne celý informačný tok (komplex) zmenami hodnôt prenášaného signálu. Tenzia medzi dešifrovaním poznaného a kontextom, ktorý našu schopnosť čítania obrazu umelo narúša, je zdrojom obsedantného napätia, transformáciou obligátneho (s očakávaným výkladom videného) na avantúru interpretácií a myslenia. Dokumentárna séria pôvodne zameraná na každodenný záznam prítomného sa v čase a kvantite transformovala na komplexnejší zápis, na expozíciu autentickosti (vrátane strachu) pobytu. Ilková nie je autorka ideových alebo vizuálnych paradoxov. Jej výpoveď je vrstevnatá a nestojí na jednoduchom protiklade ideí alebo zobrazených prvkov. Komponované vrstvy informácií komunikujú navzájom a napriek výslednému formálne jednoduchému gestu sme nútení konfrontovať sa s archetypálny modelmi otázok o najbytostnejších zákonitostiach existencie. Z odpovedí zase v tej istej chvíli túžime stavať stabilitu (pokoj), úzko súvisiacou nielen s našou budúcnosťou. Ilková je rafinovaná a vzdala sa nutkania interpretovať prítomnosť, pracuje s časovým (nielen) odstupom, minulosť a budúcnosť sa stávajú referenčným nástrojom prítomnosti oslobodeným od unáhlených reakcií a výkladov. Vzdialená od spoločenských reflexií pritom pomenúva prítomnosť zmysluplne a presne.
Jana Ilková
Celkový rozpočet:
0,00 €
Výška podpory:
3 399,00 €