Hlavná strana


Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.

V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.

XII. rok činnosti OZ Nástupište 1-12

Krátky opis
Srdečne pozývame na komentovanú prehliadku končiacou výstavou Jana Ilková Diary. Rutinné ocsilácie Kurátor: Eduard Kudláč Nástupište 1-12, podchod AS Topoľčany Jana Ilková študovala fotografiu na bratislavskej VŠVU. Vystavovala na mnohých samostatných a kolektívnych výstavách na Slovensku aj v zahraničí. Od roku 2010 je externou pedagogičkou na VŠVU v Bratislave. Žije a tvorí v Bratislave. http://janailko.com/
Fotogaléria
Názov podujatia
Komentovaná prehliadka výstavou s autorkou Jana Ilková

Miesto konania / kraj
Topoľčany / Topoľčany

Termín konania
01.03.2023

Popis projektu
Srdečne pozývame na komentovanú prehliadku končiacou výstavou s autorkou
Janou Ilkovou
Diary. Rutinné ocsilácie
Kurátor: Eduard Kudláč
Nástupište 1-12, podchod AS Topoľčany


Jana Ilková: Diary. Rutinné oscilácie.
Stredoformátové analógové monochromatické fotografie Jany
Ilkovej v sebe komplementárne spájajú precíznu (konceptuálnu)
prácu s obrazovým materiálom a takmer reportážny (manický)
koncept práce s časom (udalosti) vo svojej jedinečnosti a
neopakovateľnosti. Observačné obrazové štúdie zachytávajú svet,
ktorý fotografku nielen teritoriálne obklopuje, ale je aj vnútorne
spojený s hlbokým prežívaním a so schopnosťou tieto intímne
procesy zdieľať. 
Formálne komponované tvaroslovie nasýtené hlbokým obsahom,
znepokojivé mapy vyvstávajúcich otázok aj uzavreté
(zakonzervované) stopy predchádzajúcich udalostí a indície
spojenia s ľudskou prítomnosťou a budúcnosťou. V orbitáli
obrazových záznamov sa stretávame s vrstvením mikropamätí
(poslov putujúcich do budúcnosti zabúdania), ale aj so vznikom
koncepcií nových realít vznikajúcich z dekódovania vzťahov medzi
známym a znepokojujúcim v neustále meniacom sa skupenstve
percepcie, balansujúcich na hrane abstrakcie a konkrétneho
(dokumentárneho). Rutinné záznamy (situácia) sú v jednoduchých
obrazoch narúšané istým typom chybového zápisu. Táto
jednoduchá chyba však v štruktúrovanej výpovedi zasiahne celý
informačný tok (komplex) zmenami hodnôt prenášaného signálu.
Tenzia medzi dešifrovaním poznaného a kontextom, ktorý našu
schopnosť čítania obrazu umelo narúša, je zdrojom obsedantného
napätia, transformáciou obligátneho (s očakávaným výkladom
videného) na avantúru interpretácií a myslenia. Dokumentárna
séria pôvodne zameraná na každodenný záznam prítomného sa v
čase a kvantite transformovala na komplexnejší zápis, na
expozíciu autentickosti (vrátane strachu) pobytu.
Ilková nie je autorka ideových alebo vizuálnych paradoxov. Jej
výpoveď je vrstevnatá a nestojí na jednoduchom protiklade ideí
alebo zobrazených prvkov. Komponované vrstvy informácií
komunikujú navzájom a napriek výslednému formálne
jednoduchému gestu sme nútení konfrontovať sa s
archetypálnymi modelmi otázok o najbytostnejších zákonitostiach
existencie. Z odpovedí zase v tej istej chvíli túžime stavať stabilitu
(pokoj), úzko súvisiacu nielen s našou budúcnosťou. Ilková je
rafinovaná a vzdala sa nutkania interpretovať prítomnosť, pracuje
s časovým (nie len) odstupom, minulosť a budúcnosť sa stávajú
referenčným nástrojom prítomnosti oslobodeným od unáhlených
reakcií a výkladov. Vzdialená od spoločenských reflexií pritom
pomenúva prítomnosť zmysluplne a presne.

Eduard Kudláč
Názov prímateľa
Nástupište 1-12

Celkový rozpočet:
44 781,00 €

Výška podpory:
40 000,00 €