Hlavná strana
Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.
V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.
Reflexia súčasného umenia v Múzeu Vojtecha Löfflera
Séria diel publicdiaries predstavuje niekoľko na prvý pohľad jasných subcyklov, ktorým sa autor venuje niekoľko rokov a ktoré postupne menenou formou podania môžu miasť. Všetkými dielami sa vinie jasná línia príbehov s leitmotívom spomienok, autor však prešiel pri ich znázorňovaní prerodom.
Začínal používaním cudzích, spoločensky známych námetov, zažitých alebo videných najmä v médiách - špeciálne vo filme, hudobných videoklipoch až k autorovi blízkej reklame - objekty sústavne kladie formou koláže do sugestívnych kompozícií. Jasný je aj vplyv fotografie, s kompozíciou obrazov pracuje ako s vystrihnutými fragmentami, ktoré podľa potreby zväčšuje, upravuje, kladie do sureálnych výjavov so snahou o maximálne farebné aj figurálne vyplnenie formátu. Tento rukopis uplatňuje aj v posledných dielach, ktoré sa kvôli obsahovému prerodu zdajú rozdielne. Jeho vlastné skúsenosti ho posúvaju od externých (cudzích) príbehov a postáv k vlastným zážitkom. Fotografia sa stáva hlavným prvkom - zábery z detstva, úmyselne znázornené v tak odlišnom monochróme akoby postupne vybledli a nové, aktuálne poznatky (objekty) kompozične dopĺňajú konkrétne príbehy. Naďalej však ostáva jasne naratívny, figúry sú prevedené v snahe o popisný realizmus, občasná abstrakcia slúži len ako výtvarný prvok.
Lepšie pochopenie nielen diel, ale najmä autorovho premýšľania a pohľadu na zobrazené motívy predstavujú animované vizualizácie obrazov, ktoré svojím podaním pôsobia ako bizarné, živé sny. Už pri vytváraní malieb autor pracuje s plánmi, ktoré tu vystupujú ako kulisy k živým scénam. Odzrkadľuje sa tu jeho všeobecné chápanie vizuálneho umenia (v tomto prípade maľby) ako aktívneho prvku, reagujúceho a komunikujúceho s okolím, a rovnako v opačnom poradí jeho požiadavku o dialóg od diváka smerom k dielu/autorovi.
Výstava publicdiaries predstavuje otvorený náhľad do sveta kontrastov: pop art vs. surrealizmus, figurácia vs. abstrakcia, statické vs. akčné, no najmä osobné vs. verejné. Rozdielnosť v prácach Tomáša Pichu je vlastne posunom, posunom po špirále vedúcej do svojho stredu, do svojho diary (denníka). Nejde však o klasický denník, tajné výpovede ukryté v šuplíku. Tieto vizuálne zápisky sú aj na malých formátoch podávané veľkoryso a otvorene ako neónové nápisy žiariace už z diaľky. Presahujú hranice klasického média maľby a v spojení s notoricky známymi motívmi či postavami tak namiesto tajných výpovedí vznikajú otvorené denníky - publicdiaries.
Kurátor výstavy: Mgr. Art. Jozef Demeter
Výstavu z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.
Múzeum Vojtecha Löfflera
Celkový rozpočet:
6 525,00 €
Výška podpory:
5 500,00 €