Hlavná strana


Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.

V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.

Cyklus koncertov Quasars Ensemble

Krátky opis
Projekt Cyklus koncertov Quasars Ensemble je zameraný na prezentáciu pôvodnej slovenskej hudobnej tvorby, slovenského interpretačného umenia, ako aj prezentáciu u nás málo hrávaných významných diel kľúčových skladateľských osobností 20. a 21. storočia. Interpretom je komorný súbor Quasars Ensemble, ktorý za 14 rokov svojej existencie a vďaka medzinárodnému umeleckému kreditu privíta na koncertoch významné skladateľské a interpretačné osobnosti.
Fotogaléria
Názov podujatia
Die Liebe / Quasars Ensemble


Miesto konania / kraj
Bratislava / Bratislava I,Bratislava II,Bratislava III,Bratislava IV,Bratislava V

Termín konania
23.05.2022

Popis projektu

Dátum:  23. 5. 2022 19.00 h
Miesto: 
Malé koncertné štúdio RTVS, Mýtna 1,  Bratislava 

 

Účinkujúci:

Quasars Ensemble
Ivan Buffa, dirigent, klavír

Eva Šušková, spev

 

 

Program:

 

Toshio Hosokawa - Elegy pre sólové husle

Daniel Oliver Moser – Albireo pre dva klvíry

Viera Janárčeková - Unterirdisch pre husle a klavír

Toshio Hosokawa - Winter Bird pre sólové husle

Józef Koffler – Die Liebe, Kantáta pre spev, klarinet, violu, violončelo, Op. 14 

 

 

 

13. hlava (kapitola) listu (tzv. Hymnus na lásku) patrí k najcitovanejším častiam Biblie a dočkala sa aj viacerých hudobných spracovaní. Jedno z najzaujímavejších ponúka malá komorná kantáta Die Liebe, op. 14, z pera poľského skladateľa Józefa Kofflera, ktorá je považovaná za prvú dodekafonickú kompozíciu poľskej hudby. Samotný Koffler bol významnou progresívnou umeleckou osobnosťou, pedagogicky pôsobiacou na Ľvovskom konzervatóriu. V roku 1941 však jeho rodinu zatklo gestapo a transportovalo ju do koncentračného tábora Wieliczka, kde skladateľ predčasne tragicky zomiera. 

V dnešných pohnutých časoch jeho vokálno-inštrumentálna minidráma predstavuje zaujímavú dejinnú paralelu o absencii lásky ako nevyhnutného predpokladu na vznik vojenského konfliktu a zároveň odhaľuje počiatky avantgardného smerovania poľskej hudby, ktoré vyvrcholilo v 60. rokoch vznikom tzv. Poľskej školy.

Dielo s názvom Unterirdisch od prvej dámy slovenskej experimentálnej scény Viery Janárčekovej, od roku 1968 pôsobiacej v Nemecku, siaha po najhlbších imaginárnych zvukových zdrojoch huslí a klavíra, vytvárajúcich prirodzený protipól k žiarivým objektom dvojhviezdy Albireo pre klavírne duo, ktorých autorom je mladý rakúsky skladateľ Daniel Oliver Moser. Tento magický dialóg dvoch duet kontrapunktuje s dvomi kontrastne poňatými sólovými husľovými dielami Toshia Hosokawu - jeho lyrickou Elégiou, ktorej zasa sekunduje energicky poňatý vtáčí spev s názvom Winter Bird.

 

 

 

Názov prímateľa
QUASARS

Celkový rozpočet:
26 500,00 €

Výška podpory:
20 000,00 €