Hlavná strana
Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.
V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.
XI. sezóna Multimediálneho priestoru pre súčasnú kultúru Nástupište 1-12
Peter Valiska-Timečko /1985/ sa programovo venuje alternatívnym, akčným a performatívnym
formám v oblasti grafiky a jeho autorský program poukazuje na citlivé spoločenské témy. V roku 2014 ukončil
doktorandské štúdium s témou dizertačnej práce: Stopy vrstvy sedimenty /sociálne pasce/ na Akadémii umení
v Banskej Bystrici /ateliér doc. Igor Benca, akad.mal/, kde momentálne pôsobí ako odborný asistent.
Výstavný projekt poukazuje na “portrét“ súčasnej štátnej a cirkevnej moci, odhaľuje zlyhania
a pokrivenú morálku v štátnych zložkách /justícia/, ale i v cirkevných radoch. Predstavitelia štátnej a cirkevnej
moci, politické a duchovné autority, ktoré by mali byť príkladom v spoločnosti sú prezentované úplne
v opačnom svetle: ako omyl, chyba, zlyhanie, alebo pasca v ktorej sa ocitli nielen oni, ale samotná spoločnosť.
Morálna kríza v podobe vplyvných mienkotvorných osobností nastavuje zrkadlo našej spoločnosti. Portréty
pozostávajú zo svetelných objektov a závesných obrazov i živého vystúpenia - performancie. Séria LuPIČI 2020,
reflektuje aktuálnu sociálno-politickú situáciu na Slovensku a kriticky reaguje na súčasný stav korupcie
v spoločnosti, zobrazujúc viacerých popredných oligarchov, ktorí sú obvinení alebo odsúdení z rozkrádania
verejných financií, finančného a majetkového defraudovania a korumpovania justície. Ružové pasce v očiach
oligarchov a v nich umiestnené euromince odkazujú na korupciu a fenomén moci peňazí. Séria portrétov nie je
ukončená a postupne sa rozširuje na základe nových skutočnosti (zastúpenie na výstave min. 6 závesných a 6
objektových portrétov). Portréty v inštalácii pod názvom P(r)asce pozostávajú zo šiestich svetelných objektov
z roku 2011. Fotografie odsúdených kňazov za viacnásobné zneužívanie maloletých sú prekryté a presvietené
mucholapkami, ktoré zachytávajú muchy a voľne poletujúci hmyz. Pod presvetlenými mucholapkami sa
vynárajú portréty zvrhlých pedofilných kňazov. Svetlo-žiara láka hmyz do pasce a zároveň však symbolizuje
pokrivené duchovné svetlo a nemravné zlyhania. Súčasťou výstavného projektu budú aj sprievodné aktivity.
Nástupište 1-12
Celkový rozpočet:
41 200,00 €
Výška podpory:
37 000,00 €