Hlavná strana
Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.
V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.
Asi to ukončím - Hangin Hangout
Výstup z tvorivého štipendia v rámci, ktorého som prepájal súčasný tanec, prácu s odporovým bungee lanom s princípmi výtvarnej inštalácie a ekologicko-spoločenskou témou – recykláciou. Zámerom bolo opätovné využitie už raz použitých materiálov a existujúcich zručností s cieľom ich redefinovať, vracať do hry či dávať do nových kontextov. Cez snahu zastaviť sa a nechať viesť gravitáciou prišla potreba skúmať, čo je to progres.
Hoci ideovo nadväzujem na autorské predstavenie Timeout Burnout (2020), inšpirované syndrómom vyhorenia a športovým výkonom, či na fascináciu mierou vynaloženého úsilia, vo výskume Hangin Hangout sa hlavným materiálom stáva hra s dočasnosťou vytváraných štruktúr a obrazov. Človek je v ňom kyvadlo, túžba, ktorá sa nezastavuje, krehká hmota a súčasne nenásytný ničiteľ. Svet, ktorý tvaruje je v neustálej oscilácii medzi vznikom a zánikom, uväznením a vyslobodením.
Opakujúca sa štruktúra: nájsť oporný bod - rozbehnúť sa - riskovať.
Opakujúci sa obraz: telo na pomedzí totálnej pasivity (uvoľnenia do pádu a do prázdnoty) a aktivity (túžba vzoprieť sa ťahu lana a gravitácií, či snaha neustále zapĺňať priestor pohybom, či objektami).
Opakujúci sa princíp: lano odpútava telo od gravitácie a umožňuje novým spôsobom pracovať s kontinuitou pohybu, uvoľnením a napätím, modeluje obraz nekonečného, vynárajúceho sa a zanikajúceho pohybu.
Opakujúci sa kontrast: lepenkové tubusy toporné, nepoddajné, odhodené a jedno telo v rozhovore s nimi.
Koncept a choreografia: Lukáš Bobalik
Dramaturgia: Maja Hriešik
Pohybová spolupráca: Jaro Viňarský
Konzultácie: Eva Priečková, Daniela Tomečková, Zuzana Marošová, Alena Domániková.
Foto: Natália Zajačíková
Výskum prebiehal v KC Nová Cvernovka v priestoroch Telocvične od októbra 2021 do februára 2022.
Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.
Za pomoc pri realizácii štipendia ďakujem RM SPORT RESORT Prievidza a Beart ™ s.r.o. Prievidza.
Partnerom projektu sú Bratislavský samosprávny kraj a Platforma pre súčasný tanec PLaST.
Lukáš Bobalik
Celkový rozpočet:
0,00 €
Výška podpory:
4 368,00 €