Hlavná strana
Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.
V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.
Galéria Výklad 2022
Prvou tohtoročnou výstavou sa predstaví trnavská výtvarníčka Andrea
Ondis. V minulosti vystavovala pod odlišným civilným menom. Pod novým menom
vystúpila autorskou výstavou Space, Kids & Micro v r. 2020 v bratislavskej
galérii Čin Čin a v r. 2021 v bratislavskej Galérii Artotéka taktiež autorskou
výstavou pod názvom Historiae. Vyštudovala propagačnú grafiku na bratislavskej
ŠÚV. Neskôr vyštudovala Katedru grafiky a iných médií na bratislavskej VŠVU. Vo
svojej tvorbe sa drží vizuálnych foriem grafického média.
V aktuálnej výstave pod názvom Melanchólia prezentuje dva rôzne
artefakty s rovnakou tematikou, tie však nepracujú s týmto fenoménom
iba v rovine duševného stavu. Podnetom pre ne bola pohľadnica
s motívom diela od francúzskej fotografky Valérie Belin. Pohľad ženy
(pôvodné dielo je celuloidová manekýna od britského dizajnéra Adela Rootsteina,
pozn.) na spomenutej pohľadnici pôsobí melancholickým dojmom. Zámerne však
tento pohľad odstránila, aby umocnila tajomnosť diela a zároveň fazónu
tejto tváre rozmnožila pomocou matrice v technike serigrafie. Pohráva sa tak
s konceptmi zmnožovania rovnakého, ktoré opísal filozof Jean Baudrilard,
či odkazujúc na to, že „chýbajúce“ neznamená neprítomné.
Vo svojich dielach pracuje
s princípmi vychádzajúcimi z filozofie druhej polovice minulého
a začiatku tohto storočia, odkazuje na minulé umelecké smery pracujúce so
serializáciou či apropriáciou, aby v nich hľadala možnosť symbolicky
vypovedať vlastný príbeh o hľadaní zmyslu človeka a jeho existencie
v dnešnom svete.
Bronco n.o.
Celkový rozpočet:
9 220,00 €
Výška podpory:
8 000,00 €