Hlavná strana


Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.

V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.

Medzinárodný festival SCHEMNITIENSIS

Krátky opis
Medzinárodný hudobný festival SCHEMNITIENSIS usporadúva Hudobná a umelecká akadémia Jána Albrechta Banská Štiavnica už od r. 2012. Festival je zameraný na prezentáciu a konfrontáciu popredných interpretov a súborov zo Slovenska a zahraničia. Doterajšie festivaly sa svojím zameraním a umeleckými výstupmi stretli s veľmi priaznivým ohlasom nielen u odborníkov, ale aj u záujemcov o kvalitné hudobné umenie.
Fotogaléria
Názov podujatia
Concerto Aventino, Múzeum Sv. Anton, koncert, prednáška, workshop

Miesto konania / kraj
Svätý Anton / Banská Štiavnica

Termín konania
30.10.2021

Popis projektu

Srdečne Vás pozývame, na koncert súboru Concerto Aventino,

ktorý sa uskutoční v múzeu Sv. Anton 30. 10. 2021. Koncertu bude predchádzať prednáška a workshop v čase medzi 10:30 – 12:00.

Súbor Concerto Aventino vznikol v roku 2009. Zameriava sa na interpretáciu európskej hudby 16. – 18. storočia. V popredí záujmu súboru je uvádzanie programov a projektov, ktoré odhaľujú často menej známu tvár európskej hudby od konca stredoveku po baroko (s občasnými výletmi do staršej i novšej tvorby). Kľúčovou súčasťou dramaturgie je spojenie menej známych, avšak hodnotných skladieb do tematických celovečerných programov.

Jakub Kydlíček patrí k vyhľadávaným interpretom dobovej historickej hudby. Na konzervatóriu v Plzni študoval najprv zobcovú flautu (Júlia Braná) a dirigovanie (Jiří Štrunc, Bronislav Procházka) neskôr postgraduálne u čembalistky a flautistky Coriny Marti na prestížnom inštitúte starej hudby Schola Cantorum Basiliensis (Musik-Akademie Basel), kde sa špecializoval predovšetkým na hudbu neskorého stredoveku a ranej renesancie. Počas štúdií tiež absolvoval masterklassy pod vedením popredných interpretov v oblasti poučenej interpretácie starej hudby (Peter Holtslag, Walter van Hauwe, Ashley Solomon, Carin van Heerden, Bert Honig a ďalší) a naďalej sa vzdelával v opernom a orchestrálnom dirigovaní (Georg Christoph Sandmann, Colin Metters). Doktorát (Ph.D.) získal v odbore história.

Lukáš Vendl študoval organ v triede prof. Jana Horu na Konzervatóriu v Prahe. V roku 2003 štúdium absolvoval u doc. Jaroslava Tůmu na HAMU v Prahe. V roku 2002 študoval na Hochschule für Musik und Theater v Hamburgu pod vedením prof. Wolfganga Zerera. Získal ocenenia na niekoľkých domácich i zahraničných interpretačných súťažiach. Témou jeho dizertačnej práce bola Hudobnej teória 17. a 18. storočia. Pôsobí ako organista a kantor v Českobratskej evanjelickej cirkvi, vyučuje na Pražskom konzervatóriu kontrapunkt a basso continuo a  pravidelne ako lektor (napríklad na letných kurzoch starej hudby vo Valticiach na Morave). Vedie súbor barokových nástrojov Harmonia delectabilis a komorné vokálne teleso Ensemble Guillaume. Spolupracuje s mnohými sólistami a súbormi (Concerto Aventino, Ensemble Inégal, Collegium 1704 a iné).

Jan Krejča študoval najprv hru na renesančnej lutne pod vedením Rudolfa Měřinského a neskôr svoje interpretačné zručnosti už ako samouk rozšíril o hru na theorbe a barokovej gitare. Zúčastnil sa viacerých interpretačných kurzov pod vedením popredných osobností (Evangelina Mascardi, Hopkinson Smith, Lynda Sayce, Jacob Lindberg a ďalší). Spolupracuje predovšetkým ako vyhľadávaný hráč bassa continua s mnohými domácimi a zahraničnými súbormi (Collegium Marianum, Collegium 1704, Ensemble Tourbillon, Capella Regia, Concerto Aventino, a iné), vystupuje však aj sólisticky a venuje sa tiež pedagogickej činnosti. Opakovane koncertuje na festivaloc, ako Pražská jar, Pražská jeseň, Concentus Moraviae, Svatováclavský hudobný festival, Letné slávnosti starej hudby a pod. Podieľal sa na početných nahrávkach pre ČT, ČR, Arta records, Supraphon, Rosa a iné. Nahral sólový album Intavolatura di Tiorba pre firmu Arta records.

Názov prímateľa
Hudobná a umelecká akadémia Jána Albrechta - Banská Štiavnica, s.r.o.

Celkový rozpočet:
8 600,00 €

Výška podpory:
8 000,00 €