Hlavná strana


Fond na podporu umenia nenesie žiadnu zodpovednosť za úplnosť, správnosť a pravdivosť, ako ani za legalitu údajov uvedených v tejto časti webového portálu FPU. Všetky zverejnené informácie, v textovej, hypertextovej alebo obrazovej forme sú výlučnou zodpovednosťou prijímateľa finančných prostriedkov poskytnutých Fondom na podporu umenia, ktorý preberá zodpovednosť za zverejnené informácie súhlasom s podmienkami FPU a samotným zverejnením informácií na webovom portáli FPU.

V prípade zistenia, že boli prijímateľom finančnej podpory poskytnutej Fondom na podporu umenia zverejnené nevhodné alebo hanlivé informácie, ktoré sú v rozpore s pravidlami FPU, morálkou a etiketou, Fond na podporu umenia má právo takéto informácie okamžite odstrániť z tejto časti webového sídla. Nevhodný obsah zverejnených príspevkom môžete nahlásiť na e-mailovej adrese propagacia@fpu.sk.

Sári Ember – They’re all poses, adequate to different ends

Krátky opis
Kurátorka výstavy: Borbála Soós Artist Talk: 14. 10. 2021 / 18.00 hod. Otvorenie výstavy: 14. 10. 2021 / 19.00 hod. Trvanie výstavy: 15. 10. ― 12. 12. 2021 Otváracie hodiny: PO – PIA, 16.00 — 18.00 Šopa Gallery, Hlavná 40, Košice
Fotogaléria
Názov podujatia
Sári Ember – They’re all poses, adequate to different ends

Miesto konania / kraj
Košice / Košice I,Košice II,Košice III,Košice IV

Termín konania
14.10.2021 - 12.12.2021

Popis projektu

Sári Ember – They’re all poses, adequate to different ends*


Kurátorka výstavy: Borbála Soós

Artist Talk: 14. 10. 2021 / 18.00 hod.

Otvorenie výstavy: 14. 10. 2021 / 19.00 hod.

Trvanie výstavy: 15. 10. 12. 12. 2021

Otváracie hodiny: PO – PIA, 16.00 — 18.00

Šopa Gallery, Hlavná 40, Košice



The content of this class shall be bodies, animate and inanimate...

– Yvonne Rainer, Lecture on Moving from Three Distributions

---

Our own bodies, which are primarily composed of water, elucidate the problem of thinking about bodies in binaristic terms as either “natural” or “cultural.” We are both materially and semiotically entwined with other bodies of water in a gestating, differentiating and interpermeating relation.

– Astrida Neimais, Bodies of Water, Human Rights and the Hydrocommons

--

The river is my sister – I am its daughter.

It is my hands when I drink from it,

my own eye when I am weeping,

and my desire when I ache like a yucca bell

in the night. The river says, Open your mouth to me,

and I will make you more.

Because even a river can be lonely,

even a river can die of thirst.

I am both—the river and its vessel.

– Natalie Diaz, Postcolonial Love Poems


Pre Sári Ember je práca s hmotou a materiálom spôsobom prepojenia so svetom. Jadro jej tvorby spočíva v skúmaní metaforickej hodnoty materiálov v rámci ich prírodných a kultúrnych dejín. Napriek tomu, že objekty na výstave považujeme za neživé, prinášajú pocit prítomnosti tiel. Ember často pracuje s univerzálnymi, no zároveň veľmi osobnými príbehmi. Jej diela tak prinášajú silné symbolické hodnoty prostredníctvom zobrazenia klasických, archetypálnych scén vrátane kúpania sa alebo stromu života, pričom štylizované postavy vnášajú do predmetov pocit života a histórie.

Starostlivo ručne tvarované keramické kusy vytvárajú intímne scény. Ponúkajú potenciál rituálov a príbehov, alebo skutočne jeden príbeh rozprávaný z rôznych perspektív medzi galériami. Význam vzniká medzi napätím dvoch miestností, medzi začiatkom a koncom, medzi narodením a smrťou. Jemné rozdiely, ktoré destabilizujú prísnu symetriu zobrazeného, otvárajú potenciál pre individuálne zážitky. Prevedú návštevníkov cestou objavovania hmatateľných detailov ručne farbených hodvábnych diel, nástenných reliéfov, keramiky, stolov s džbánmi a šálkami.

Prostredníctvom nádob a myšlienky zadržania, Ember skúma intímnu korešpondenciu medzi vnútorným a vonkajším mikro a makrokozmom, pričom k nim pristupuje analogicky. Návštevníci sú pozvaní použiť poháre a napiť sa z vody. Tento akt pohostinnosti pomáha stierať hranicu medzi výstavou a súkromným priestorom. Nádoby slúžia ako pripomienka toho, že voda, ktorá pretiekla časom, priestorom, telami si všetko pamätá a svojim obehom prepája generácie.

*názov výstavy je založený na citáte z básne Koniec koncov od Johna Koetheho

--

Sári Ember (1985, São Paulo, Brazília, žije a pracuje v Budapešti, Maďarsko) vyštudovala fotografiu na Univerzite umenia a dizajnu Moholy-Nagy v Budapešti.

Emberina prax zahŕňa rôzne médiá ako kameň, keramiku, textil, fotografiu a papierové koláže. Jej práca spochybňuje povahu reprezentácie a vytváraním hybridných obrazov skúma a dekonštruuje klasické žánre, ako je portrét a zátišie. Vychádzajúc z osobných a kolektívnych príbehov, jej inštalácie ponúkajú interpretácie spomienok, tradícií a rituálov.

Zúčastnila sa rôznych rezidenčných pobytov, vrátane MuseumsQuartier vo Viedni, Rakúsko (2019); Litomyšlského sympózia v Českej republike (2018); LabMIS a Tofiq House (2014) , Casa Tomada (2013) v brazílskom São Paule a Contretype v Bruseli, Belgicko (2012). Jej diela boli medzinárodne vystavené na samostatných aj skupinových výstavách, okrem iného na Art Encounters Biennial 2021 v Rumunsku, São Paule, Paríži, Lodži, Brne, Berlíne, Bratislave a v Budapešti. V roku 2017 bola laureátkou Campari Art Prize v talianskom Turíne a v roku 2019 získala cenu Leopold Bloom Art Award v Maďarsku.


Výstavy tejto galérie z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.

Fond na podporu umenia je hlavným partnerom projektu.

Projekt ďalej podporilo Mesto Košice.


fb event: https://www.facebook.com/events/385319453079700

https://www.facebook.com/events/385319453079700">https://www.facebook.com/events/385319453079700

style="color: #000000">
Názov prímateľa
BIIIF

Celkový rozpočet:
42 950,00 €

Výška podpory:
36 000,00 €