Podrobnosti o žiadosti č. 25-342-01943


Žiadateľ: NADÁCIA DREVENÝ KOSTOLÍK HABURA

Názov projektu: Karpatský workshop

Číslo žiadosti: 25-342-01943

Forma podpory: dotácia


Názov žiadateľa NADÁCIA DREVENÝ KOSTOLÍK HABURA
Právna forma žiadateľa nadácia
Sídlo alebo miesto podnikania Habura 270, 06752 Habura
IČO 42086949
Štatutárny orgán (funkcia) 1. Štatutárny orgán: PhDr. Daniela Palaščáková, PhD, predseda
2. Štatutárny orgán: Dr. Radoslav Bžán, , člen
3. Štatutárny orgán: Dušan Závacký, , člen
Číslo žiadosti 25-342-01943
Forma podpory dotácia
Žiadaná suma 9 899,00 €
Pridelená suma 6 000,00 €
Spolufinancovanie 521,00 € / 5,000 %
Program 3.4.2 / Výskum, publikačná a prekladateľská činnosť, vzdelávacie aktivity – vizuálne umenie
Názov projektu Karpatský workshop
Začiatok realizácie 01.09.2025
Koniec realizácie 03.09.2025
Miesto realizácie/lokalita Habura
Zhrnutie projektu Zámerom Karpatského workshopu je do najbližšej budúcnosti vytvoriť zázemie pre spoločný postup štátnych, samosprávnych a súkromných inštitúcií, organizácií a firiem pri využití kultúrnych podujatí s dôrazom na vizuálne umenie, pre podporu cestovného ruchu v oblasti Východných Karpát, Polonín a Horného Zemplína. Pozvaní zástupcovia kultúrnych inštitúcií a organizácií pôsobiacich v oblasti cestovného ruchu sa v d dňoch 1.-3.9.2025 v spoločenskej hale Solivar v Habure vzájomne oboznámia so svojimi aktivitami v nadchádzajúcom období, vymienia si skúsenosti, stanovia si spoločné ciele a zvážia mieru spolupráce. Workshop je jednou svojou časťou zameraný na odbornú verejnosť, prednášajúcimi budú zástupcovia najvýznamnejších kultúrnych inštitúcií pôsobiacich v Hornom Zemplíne a poslucháčmi pozvaní zástupcovia relevantných inštitúcií pôsobiacich v oblasti cestovného ruchu. Prvá časť nevylučuje ani prítomnosť občanov, ktorých problematika zaujíma, a pre ktorú bude vyčlenená druhá oblasť prednášok. Podujatie bude koncipované tak, aby vytvorilo dostatočný priestor na následnú diskusiu formou osobných rozhovorov, aby vzniklo čo najviac partnerstiev pre napĺňanie cieľov v pozdvihnutí miestneho cestovného ruchu. Vďaka dobrým vzťahom s poľskou stranou do problematiky vnesieme aj skúsenosti zbehlých poľských kultúrnych partnerov z poľskej strany. Výstupom z workshopu bude zborník v náklade cca 300 ks, ktorý z neho zachytí najdôležitejšie informácie a bude k dispozícii aj záujmovej verejnosti.

Rozpočet

Rozpočtová položka Rozpočet Žiadané
Autorské honoráre, personálne náklady a služby priamo súvisiace s realizáciou projektu 5 860,00 € 5 567,00 €
Nájmy priestorov a techniky 1 300,00 € 1 235,00 €
Cestovné a prepravné náklady 1 760,00 € 1 672,00 €
Propagácia a polygrafické náklady 1 500,00 € 1 425,00 €
Spolu: 10 420,00 € 9 899,00 €

Hodnotenie

Kritérium
Výskumný/vzdelávací prínos a potenciál projektu – 0 až 40 bodov 75
Prínos projektu pre cieľovú skupinu – 0 až 10 bodov 19
Doterajšia výskumne/vzdelávacie aktivity žiadateľa vo vzťahu k projektu – 0 až 10 bodov 23
Rozpočet projektu – 0 až 30 bodov 43
Kvalita realizačného plánu – 0 až 10 bodov 21
Spolu 181
Zdôvodnenie komisie Odborná komisia odporúča žiadosť nepodporiť, vzhľadom na nejasný vzdelávací prínos v oblasti vizuálneho umenia a nízku spoluúčasť sektora, na ktorý je aktivita primárne zameraná.
Zmena prijatá radou Rada hlasovaním zmenila návrh odbornej komisie na: podporiť žiadosť
Hlasovanie rady Ľubomír Baláž: za, Peter Grutka: za, Július Lomenčík: za, Matúš Oľha: za, Ľubomír Richter: za, Richard Rikkoň: za, Adriana Tomičová: za, Branislav Tréger: nezúčastnil/a sa, Jaroslav Uhel: za, Ondrej Zimka: za
Pozn.:

Celkové bodové hodnotenie žiadosti je 181 bodov.

V tabuľke je uvedený reálny súhrnný počet bodov od všetkých hodnotiteľov, ktorí hodnotili žiadosť, za jednotlivé kritériá spolu. Rozsah počtu bodov v popisoch kritérií je za jedného hodnotiteľa.

Ak sa celkové bodové hodnotenie líši od bodového hodnotenia spolu v tabuľke, tento rozdiel je spôsobený neúčasťou člena odbornej komisie na zasadnutí odbornej komisie. V takom prípade odborná komisia počas svojho zasadnutia postupuje podľa článku 5, bod 5 vnútorného predpisu Zásady, spôsob a kritériá hodnotenia žiadostí o poskytnutie finančných prostriedkov z Fondu na podporu umenia: Ak sa niektorý člen odbornej komisie nemôže zúčastniť celého hodnotenia žiadostí, alebo jeho časti, namiesto jeho bodov je tejto žiadosti automaticky pridelený priemer bodov, ktoré tejto žiadosti pridelia ostatní členovia komisie. Priemer automaticky vypočíta a pridelí registračný systém s matematickým zaokrúhlením na celé číslo.

V tabuľke vyššie nie je pripočítaný automaticky pridelený priemer bodov za člena odbornej komisie, ktorý sa nezúčastnil zasadnutia.

Kritériá hodnotenia - Program 3 a program 4 - podprogram 4.1 (spolu 0 až 100 bodov)

1. Výskumný/vzdelávací prínos a potenciál projektu – 0 až 40 bodov

  • Relevantnosť a originalita výstupov projektu
  • Kultúrno-spoločenský, vedeckovýskumný význam, hodnoty a ideový rámec projektu, resp. odborný posudok na vedeckovýskumnú činnosť a publikáciu
  • Prínos pre slovenský a medzinárodný umelecký a kultúrny kontext

2. Prínos projektu pre cieľovú skupinu – 0 až 10 bodov

  • Schopnosť žiadateľa identifikovať cieľovú skupinu projektu
  • Schopnosť sprístupniť témy a hodnoty projektu cieľovej skupine
  • Relevantnosť zadefinovanej cieľovej skupiny

3. Doterajšia výskumne/vzdelávacie aktivity žiadateľa vo vzťahu k projektu – 0 až 10 bodov

  • Kvalita a rozsah doterajších výstupov žiadateľa
  • Odbornosť, skúsenosti a profesionalita žiadateľa
  • Prínos projektu pre aktivity žiadateľa

4. Rozpočet projektu – 0 až 30 bodov

  • Opodstatnenosť a primeranosť jednotlivých nákladových položiek vzhľadom na obsah a povahu celého projektu, ale aj k reálny trhovým cenám
  • Primeranosť a opodstatnenosť celého rozpočtu projektu a miery výšky spolufinancovania nad rámec povinnej spoluúčasti
  • Primeranosť žiadaných finančných prostriedkov vo vzťahu k projektu

5. Kvalita realizačného plánu – 0 až 10 bodov

  • Relevantnosť stratégie realizácie projektu
  • Opodstatnenosť a primeranosť dĺžky realizácie projektu
  • Možnosti ďalšieho rozvoja projektu
Späť
Späť

Ak máte nejaké otázky súvisiace s konkrétnou žiadosťou, obráťte sa na referenta FPU, ktorý má na starosti podprogram, v ktorom sa uchádzate o podporu. Kontakty referentov sú dostupné na adrese http://fpu.sk/kontakt.

Ak chcete nahlásiť technickú chybu, adresujte svoj e-mail na adresu pomoc@fpu.sk

[Verzia pokynov: 2020-04-27 14:15:00]