Názov žiadateľa | ArtFabrique |
---|---|
Právna forma žiadateľa | občianske združenie |
Sídlo alebo miesto podnikania | Lazaretská 30, 81109 Bratislava |
IČO | 53032292 |
Štatutárny orgán (funkcia) | 1. Štatutárny orgán: Mgr. Diana Mašlejová, , Predseda |
Číslo žiadosti | 25-352-01854 |
Forma podpory | dotácia |
Žiadaná suma | 5 100,00 EUR |
Pridelená suma | 3 500,00 EUR |
Spolufinancovanie | 1 700,00 € / 25,000 % |
Program | 3.5.2 / Výskum, publikačná a prekladateľská činnosť, vzdelávacie aktivity – literatúra |
Názov projektu | Od nápadu k príbehu III. |
Začiatok realizácie | 01.01.2025 |
Koniec realizácie | 31.12.2025 |
Miesto realizácie/lokalita | ZŠ Neporadza – Neporadza, ZŠ Krušetnica – Orava, Základná škola s materskou školou Milana Rastislava Štefánika, Bratislava, ZŠ Ľudovíta Štúra – Modra, ZŠ Mateja Bela – Šamorín, ZŠ Škultétyho – Topoľčany, ZŠ Spartakovská – Trnava, ZŠ Ivana Dérera – Bratislava |
Zhrnutie projektu | Od nápadu k príbehu je terénny vzdelávací projekt úspešne rozvíjajúci čitateľskú gramotnosť žiakov prvého stupňa základných škôl, ich vzťah k príbehom, literatúre, fantázii, a to formou kolektívnej tvorby príbehu vždy s jednou ucelenou skupinou žiakov. Projekt je určený pre žiakov tretích a štvrtých ročníkov ZŠ, s ktorým už jeho hlavná lektorka, spisovateľka pre deti, vzdelávacia pracovníčka, odborníčka na čitateľskú gramotnosť detí, spoluautorka učebníc slovenského jazyka pre prvý stupeň ZŠ a čítanky, moderátorka relácie Ars litera absolvovala v predchádzajúcich rokoch stovky realizácií po celom Slovensku a do projektu bolo už doposiaľ zapojených viac ako tisíc detí. Metodika projektu bola diskutovaná s najväčšími odborníčkami na čitateľskú gramotnosť na Slovensku – napríklad s profesorkou Oľgou Zápotočnou. Ako rozvíjať čitateľskú gramotnosť a pracovať s knihou uči samotná lektorka Diana Mašlejová pedagógov, rodičov, a študentov VŠ. Pre deti sú zručnosti kolektívnej tvorby využívanej v projekte Od nápadu k príbehu užitočné preto, že budujú ich schopnosť vytvárať príbeh, pracovať s naráciou a dynamikou, trénujú svoje prezentačné zručnosti aj tímovú spoluprácu. Spoločne s deťmi vytvára lektorka Diana Mašlejová ich vlastný príbeh, pričom jednotlivé dejové zvraty si deti odhlasujú, učia sa vytvárať plastických a uveriteľných hrdinov, uvažovať nad posolstvom a myšlienkou príbehov, osvojujú si schopnosť otvoreného čítania ako hlavného predpokladu zrelej čitateľskej gramotnosti. |
Rozpočtová položka | Rozpočet | Žiadané |
---|---|---|
Autorské honoráre, personálne náklady a služby priamo súvisiace s realizáciou projektu | 5 300,00 EUR | 4 200,00 EUR |
Propagácia a polygrafické náklady | 900,00 EUR | 500,00 EUR |
Materiálové náklady a obstaranie hmotného majetku v intenciách bežných výdavkov | 600,00 EUR | 400,00 EUR |
Spolu: | 6 800,00 EUR | 5 100,00 EUR |
Kritérium | |
---|---|
Výskumný/vzdelávací prínos a potenciál projektu – 0 až 40 bodov | 105 |
Prínos projektu pre cieľovú skupinu – 0 až 10 bodov | 28 |
Doterajšia výskumne/vzdelávacie aktivity žiadateľa vo vzťahu k projektu – 0 až 10 bodov | 26 |
Rozpočet projektu – 0 až 30 bodov | 70 |
Kvalita realizačného plánu – 0 až 10 bodov | 27 |
Spolu | 256 |
Pozn.:
Celkové bodové hodnotenie žiadosti je 320 bodov. V tabuľke je uvedený reálny súhrnný počet bodov od všetkých hodnotiteľov, ktorí hodnotili žiadosť, za jednotlivé kritériá spolu. Rozsah počtu bodov v popisoch kritérií je za jedného hodnotiteľa. Ak sa celkové bodové hodnotenie líši od bodového hodnotenia spolu v tabuľke, tento rozdiel je spôsobený neúčasťou člena odbornej komisie na zasadnutí odbornej komisie. V takom prípade odborná komisia počas svojho zasadnutia postupuje podľa článku 5, bod 5 vnútorného predpisu Zásady, spôsob a kritériá hodnotenia žiadostí o poskytnutie finančných prostriedkov z Fondu na podporu umenia: Ak sa niektorý člen odbornej komisie nemôže zúčastniť celého hodnotenia žiadostí, alebo jeho časti, namiesto jeho bodov je tejto žiadosti automaticky pridelený priemer bodov, ktoré tejto žiadosti pridelia ostatní členovia komisie. Priemer automaticky vypočíta a pridelí registračný systém s matematickým zaokrúhlením na celé číslo. V tabuľke vyššie nie je pripočítaný automaticky pridelený priemer bodov za člena odbornej komisie, ktorý sa nezúčastnil zasadnutia. |
|
Kritériá hodnotenia - Program 3 a program 4 - podprogram 4.1 (spolu 0 až 100 bodov)1. Výskumný/vzdelávací prínos a potenciál projektu – 0 až 40 bodov
2. Prínos projektu pre cieľovú skupinu – 0 až 10 bodov
3. Doterajšia výskumne/vzdelávacie aktivity žiadateľa vo vzťahu k projektu – 0 až 10 bodov
4. Rozpočet projektu – 0 až 30 bodov
5. Kvalita realizačného plánu – 0 až 10 bodov
|
|
Späť |
Ak máte nejaké otázky súvisiace s konkrétnou žiadosťou, obráťte sa na referenta FPU, ktorý má na starosti podprogram, v ktorom sa uchádzate o podporu. Kontakty referentov sú dostupné na adrese http://fpu.sk/kontakt.
Ak chcete nahlásiť technickú chybu, adresujte svoj e-mail na adresu pomoc@fpu.sk
[Verzia pokynov: 2020-04-27 14:15:00]